دانشجویان با رعایت اخلاق اسلامی از جایگاه خود حراست کنند
کد خبر: 3770271
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

دانشجویان با رعایت اخلاق اسلامی از جایگاه خود حراست کنند

گروه سیاسی- امام جمعه موقت سنندج گفت: دانشجویان و جامعه علمی این مرزو بوم باید با رعایت اخلاق اسلامی و حرکت در مسیر کسب علم و تقوا از جایگاه رفیع خود حراست کنند.

دانشجویان با رعایت اخلاق اسلامی از جایگاه خود حراست کنند

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج امروز، 16 آذرماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو به جامعه دانشگاهی اظهار کرد: دانشجو و دانشگاه نماد علم، عزت، فرهنگ و ادب هر جامعه‌ای است و جامعه علمی ما نیز وابسته به دانشگاه است.
وی با تأکید بر عدم حواشی در مکان کسب علم و دانش افزود: نباید اجازه دهیم که اخلاق اسلامی، حجاب، متانت، ادب، کسب علم و دانش در دانشگاه‌ها جای خود را به بی اخلاقی، بی حجابی، دوری از علم و دانش بدهد.
امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: دانشجویان و جامعه علمی این مرزو بوم باید با رعایت اخلاق اسلامی و حرکت در مسیر کسب علم و تقوا از جایگاه رفیع خود حراست کنند.
وی با اعلام اینکه اساتید دانشجویان را به مسیر علم و تقوا هدایت کنند، عنوان کرد: فراموش نکنیم کسب علم یک جهاد است و دانشجو نباید طوری رفتار کند که جهادش بی نتیجه بماند.
ماموستا حسینی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: براساس حدیث پیامبر اکرم(ص) کسانی که ایمان ضعیفی دارند، منافقان، کافرانی که با مسلمانان در جنگ هستند، شیطان و نفس عماره پنج دشمن هر فرد مسلمان هستند.
وی اعلام کرد: کافران با محاصره، تحریم، جنگ روانی و هر شیوه‌ای تلاش می‌کنند، بر سر راه مسلمانان بایستند و اجازه ندهند در حوزه‌های مختلف پیشرفت کنند.
امام جمعه موقت سنندج با تقدیر از برگزاری مراسمات گرامیداشت میلا پیامبراکرم(ص) یادآور شد: مردم کردستان آیین‌ها و مراسم‌های ماه مولود را به صورت باشکوه و در شأن پیامبر اکرم(ص) در مساجد و تکایا برگزار کردند.

انتهای پیام

captcha