استکبارستیزی و عدالتخواهی؛ مهم‌ترین وظیفه جنبش‌های دانشجویی
کد خبر: 3770273
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

استکبارستیزی و عدالتخواهی؛ مهم‌ترین وظیفه جنبش‌های دانشجویی

گروه سیاسی- امام جمعه کرج بابیان اینکه کسی نمی‌تواند تأثیر حرکت دانشجویی در جریانات اجتماعی را نادیده بگیرد، گفت: این قشرعظیم در خط مقدم مبارزه با فساد هستند، آن‌ها استکبارستیز و عدالتخواه بوده و به‌خوبی نفوذ دشمنان خارجی و خائنان داخلی را رصد می‌کنند.

استکبارستیزی و عدالتخواهی مهم‌ترین وظیفه جنبش‌های دانشجویی

به گزارش ایکنا از البرز، آیت الله سیدمهمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 16 آذر در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به شانزدهم آذرماه که مزین به‌روز دانشجو است، اظهار کرد: جریان دانشجویی نقش برجسته‌ای در تاریخ کشور داشته و دارد.
وی با تأکید بر اینکه جریان‌های دانشجویی در زمان‌های مختلف عملکرد مؤثری داشته‌اند، گفت: بعد از کودتای بیست و هشتم مرداد سال ۱۳۳۲ جریانی که مقابل دیکتاتوری نظامی وابسته به آمریکا ایستاد، جریان دانشجویی بود.
خطیب جمعه کرج به اوج تأثیرگذاری جریان دانشجویی در ایران اشاره کرد و گفت: تأثیر این جریان را سیزدهم آبان ماه سال ۵۸ در تسخیر لانه جاسوسی دیدیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه جنبش دانشجویی در طول این 40 سال ادامه داشته است، گفت: جایگاه مهم حرکت سیاسی دانشجویان بر کسی پوشیده نیست، این جنبش با توده مردم پیوند خورد و نقش‌آفرین شد.
حسینی همدانی بابیان اینکه کسی نمی‌تواند تأثیر حرکت دانشجویی در جریانات اجتماعی را نادیده بگیرد، گفت: این قشر عظیم در خط مقدم مبارزه با فساد هستند، آن‌ها استکبارستیز و عدالتخواه بوده و به‌خوبی نفوذ دشمنان خارجی و خائنان داخلی را رصد می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان مطالبه‌گر و عدالت‌خواه هستند، گفت: یکی از مراکز مورد طمع دشمنان دانشگاه است. و برای این مهم برنامه‌ریزی می کندو با ارائه طرح‌های مختلف قدم‌به‌قدم برای تحقق اهدافشان پیش می‌روند.
خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه دشمنان سعی دارند بانفوذ در دانشگاه کارکرد مؤثر جریان دانشجویی را کُند کنند، گفت: اولین هشدار نفوذ دشمنان به دانشگاه‌های کشور را از سوی امام راحل شاهد بودیم. امام فرمودند «دشمنان غارتگر ما چشم طمع به دانشگاه دوخته‌اند که ولو در آینده دور به دانشگاه‌ها رخنه کنند».
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: با نگاهی اجمالی به اوضاع امروز دانشگاه‌ها می‌توانید دریابید جریان فاسد و مفسد دشمن برای تضعیف به حاشیه بردن دانشجویان برنامه دارد.
حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دشمنان برای تضعیف توان علمی کشور برنامه دارند، گفت: با استفاده از استادید وابسته به دانشجویان القا می‌کنند که باید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند.
وی بابیان اینکه رهبری فرمودند «دانشجو مؤذن جامعه است»، گفت: دشمنان برای منحرف کردن دانشجویان به آن‌ها القا می‌کنند در ایران آینده علمی ندارند و برای داشتن آینده‌ای روشن باید به خارج از کشور بروند.
خطیب جمعه کرج با اشاره به تهاجم فرهنگی و ترویج سبک زندگی غربی توسط برخی‌ها، گفت: دشمنان برای مراکز تأثیرگذار جامعه نقشه می‌کشند آن‌ها برای این مهم تلاش می‌کنند تا سکولاریسم محقق شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: اگر دانشگاه، حوزه علمیه و مدارس ما سکولار شد، نفوذ انجام‌شده است. دانشجویان باید در میدان بوده و با هوشیاری نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند.
حسینی همدانی گفت: دانشجویان نباید اجازه دهند دانشگاه ابزار دست احزاب، معامله‌گران سیاسی و نفوذی‌های وابسته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ایران اسلامی در بیداری اسلامی منطقه اشاره کرد و گفت: رسالت دانشجو بصیرت افزایی است، دانشجویان باید بصیرت سیاسی و دانش دینی خود را بالا ببرند.
خطیب جمعه کرج با طرح این سؤال که مگر می‌شود جنبش دانشجویی استکبارستیز و ضد صهیونیست نباشد؟ گفت: مگر می‌شود جنبش دانشجویی مهم‌ترین وظیفه خودش را فسادستیزی و عدالت‌خواهی نداند؟
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه جنبش دانشجویی می‌تواند در تحقق تمدن اسلامی تأثیرگذار باشد، گفت: جنبش دانشجویی باید با افزایش بصیرت سیاسی، اعتقادی و اجتماعی در دام انحرافی‌ها نیفتد.
حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطرح‌شدن دوباره مسئله «اف. ای. تی. اف»، به طرح این سؤال پرداخت که چه کسی باید در این خصوص روشنگری کند؟ و گفت: به نظر می‌رسد که برخی‌ها سعی می‌کنند به جامعه القا کنند مشکلات اقتصادی کشور درست نمی‌شود مگر با عقب‌نشینی از مواضع انقلابی، مشکلات اقتصادی کشور از جهات مختلف درست نمی‌شود مگر اینکه ما پای میز مذاکره با غرب بنشینیم.
وی خطاب به آن دسته از افراد که در حال تلاش برای القا چنین مفاهیمی به مردم هستند، گفت: تلاش بیهوده نکنید، ملت ایران اسلامی هرگز از مواضع انقلابی خود عقب‌نشینی نکرده و تسلیم دنیای استکبار نمی‌شود.
خطیب جمعه کرج بابیان اینکه امروز اگر در خصوص ارتباط با غرب اشتباه کنیم برای جبران این اشتباه باید سالیان طولانی گرفتاری را تحمل‌کنیم، گفت: وقتی در اوج جنگ اقتصادی هستیم و می‌دانیم کنوانسیون‌ها هدفی جز به دست آوردن اطلاعات برای فشار مضاعف اقتصادی بر ما ندارند، چرا باید قبول کنیم و زیر بار ضرر برویم.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: مواظب باشید نقش تاریخی خود را موردنظر داشته باشند و ببینید و بدانند و توجه کنند که به چه لایحه‌ای رأی می‌دهید.
این مسئول گفت: نمایندگان در خصوص «سی. اف. تی» فراموش نکنند و بدانند در پیشگاه خدا، ملت و شهدا مسئول هستند، نمایندگان مجلس مواظب باشند کشور را دچار خود تحریمی نکرده و به کشور خسارت تحمیل نکنند.
وی بابیان اینکه جنبش دانشجویی در این خصوص اقدام به روشنگری کند، اضافه کرد: آقای رئیس‌جمهور می‌گوید «اف. ای. تی. اف» خوب باشد یا بد، زیرساخت و لازمه ارتقای ارتباط با بانک‌های جهانی است، نباید اجازه دهیم جنجال بیهوده در خصوص این لوایح به راه بیفتد و ما به تصویب این لوایح چهارگانه نیاز داریم تا با پول‌شویی مبارزه کنیم و راه آن شفافیت است.
خطیب جمعه کرج به طرح این سؤال پرداخت که آیا با تصویب این لوایح شفافیت ایجاد می‌شود و آیا این شفافیت برای ما است یا دشمنان؟ گفت: اگر شفافیت برای خودمان است و دشمن کاری ندارد خوب لایحه مبارزه با پول‌شویی در سال ۱۳۸۶ در مجلس تصویب شد، قانون شد و به تصویب شورای نگهبان رسید و آیین‌نامه اجرایی تهیه شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: اگر بنا است با پول‌شویی مبارزه کنیم، ما در این خصوص قانون داریم و نیازی به پیوستن به «اف. ای. تی. اف» نیست.
 حسینی همدانی اضافه کرد: کاری که «ای. اف. تی. اف» می‌کند راه را برای شفاف‌سازی دشمنان باز می‌کند تا بتواند تحریم‌ها را قوی‌تر اعمال کند.
وی با طرح این سؤال که چرا باید خود را گرفتار کنیم وقتی تجربه برجام نافرجام راداریم؟ گفت: متأسفانه در سخنرانی‌ها می‌بینیم هنوز عده‌ای در حال بزک برجام هستند و مشکلات جامعه را نادیده می‌گیرند.
خطیب جمعه کرج در بخش دیگری با تأکید بر اینکه حرکت دانشجویی پیشرو است، گفت: این جنبش باید مطالبه گری کند و دچار سیاست زدگی نشود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: به فضل خداوند به‌زودی آمریکا، آل یهود، آل سعود و آل شیطان و همه دشمنان اسلام و نظام اسلامی در مسیر نابودی قرار خواهند گرفت.
این مسئول تأکید کرد: وقتی ماه‌ها گذشته و اروپایی‌ها نتوانسته‌اند تعهدات خود نسبت به ایران را به‌خوبی انجام دهند ناچار می‌شوند بازی و جنجال به راه بی اندازند و ایران را متهم می‌کنند و در خصوص مسائل موشکی ایران را به شورای امنیت ارجاع می‌دهند.
وی راه نجات ایران از این خباثت‌ها را انقلابی عمل کردن دستگاه دیپلماسی دانست و گفت: کشوری که انقلابی است و در دنیا حرف برای گفتن دارد باید از دیپلماسی زنده برخوردار باشد.
انتهای پیام

captcha