فرهنگ با روح ملت در ارتباط است/ لزوم برنامه‌ریزی مسئولان در حوزه فرهنگی
کد خبر: 3770290
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

فرهنگ با روح ملت در ارتباط است/ لزوم برنامه‌ریزی مسئولان در حوزه فرهنگی

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه قیدار با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فرهنگ با روح و هویت یک ملت سر و کار دارد که باید مورد توجه مسئولان برنامه‌ریز قرار داشته باشد.

فرهنگ با روح ملت در ارتباط است/ لزوم برنامه‌ریزی مسئولان در حوزه فرهنگیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان اشاره و اظهار کرد: پیام‌های مقام معظم رهبری به این اجلاس همواره بیان کننده اهمیت کارکرد نماز در جامعه اسلامی است.
وی به مناسبت 16 آذر مصادف با روز دانشجو اشاره و تصریح کرد: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی، یادآور حماسه بزرگی به نام استکبارستیزی است و تحلیل و بررسی حوادث 16 آذر، بیانگر ماهیت استکبارستیزی این روز بوده و جنبش دانشجویی در واقع با مبارزه با استکبار جهانی گره خورده است.
موسوی با تشریح وقایع چهار ماهه روی داده بعد از کودتای 28 مرداد تا 16 آذر سال 1332 افزود: در این بازه زمانی، اتفاقات مختلفى در کشور رخ داد که هر یک موجب و زمینه‌ساز انحرافات فراوانى بود که تسلط دیکتاتورى محمدرضا بر کشور، سلطه یافتن آمریکا، از میان رفتن استقلال ملى، بازگشت استعمار انگلیس، از بین رفتن واقعى صنعت ملى نفت و... تنها مصادیقى از این اتفاقات است.
امام جمعه قیدار با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته مبنی بر مصادره روز دانشجو به نفع امریکا گفت: باید متوجه بود که جریان‌هاى اصیل و غیر وابسته دانشجویى، از وابستگى به مستکبران و ستمگران مبرا هستند و راه و آرمان‌هاى دوستان شهیدشان را فراموش نخواهند کرد.
وی شاخصه مهم جنبش دانشجویی اصیل در ایران را عدالتخواهی و  استکبار و استبدادستیزی دانست و گفت: هر وقت جنبش دانشجویی از این شاخصه‌ها فاصله گرفته خسارات جبران‌ناپذیری بر کشور تحمیل کرده و هروقت به اصالت خود بازگشته منشأ برکات عظیمی برای کشور و ملت بوده است.
موسوی به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام در 19 آذرماه سال 1363 اشاره کرد و گفت: فرهنگ با روح و هویت یک ملت سر و کار دارد که باید مورد توجه مسئولان برنامه‌ریز قرار داشته باشد.
امام جمعه قیدار به در پیش بودن روز جهانی حقوق بشر هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هم کسانی دم از حقوق بشر می‌زنند، که بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند، کسانی که زندان‌های بزرگ و مخوفی مثل گوانتانامو و ابوغریب درست کردند.
وی به وعده‌های تکراری اروپایی‌ها بعد از خروج امریکا از برجام اشاره کرد و افزود: آن‌ها با تجلیل از پایبندی ایران به برجام، وعده پایبندی خود را هم به برجام می‌دهند، لذا زمان آن رسیده است که دستگاه سیاست خارجى از اروپا قطع امید کند و بیش از این آینده اقتصادى کشور را به اروپایى‌ها گره نزند و معطل ارائه برنامه مالى از سوى آنها نکند.
انتهای پیام
captcha