ایکنا؛ پشتیبان موسسات قرآنی
کد خبر: 3770301
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹

ایکنا؛ پشتیبان موسسات قرآنی

گروه اجتماعی - اولین نشست هم‌اندیشی موسسات قرآنی استان گلستان و خبرگزاری ایکنا با هدف استفاده از ظرفیت خبر گزاری برای توسعه فعالیت‌های قرآنی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گلستان، اولین نشست هم اندیشی موسسات قرآنی استان و خبر گزاری ایکنا روز گذشته در دانشگاه گلستان شهر گرگان برگزار شد.
این نشست با هدف آشنایی موسسات قرآنی گلستان با خبرگزاری قرانی ایکنا برگزار شد و طی آن راه کارهای تعامل بیشتر مجموعه‌های قرآنی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه برای بهبود وضعیت موسسات و انتشار اخبار فعالیت‌های آنها مورد بررسی قرار گرفت.

 درابتدای این جلسه سید میلاد اوصیاء، مدیرشعب استان‌های خبرگزاری ایکنا ضمن تاکید برتاثیرگذاری رسانه و ظرفیت‌های مختلف آن گفت: گاهی انتشار یک خبر و پرداختن صحیح و به موقع به یک موضوع می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند به شرط آنکه  نگاه صحیحی به رسانه و قدرت آن داشته باشیم.

وی یکی از بزرگترین مشکلات موسسات قرآنی را مسائل مالی و کسری بودجه بیان کرد و افزود: رسانه با بیان هنرمندانه و تهیه محتواهای مناسب رسانه‌ای از مشکلات باعث می شود صدای موسسات بهترشنیده شود.

درادامه مرتضی قندهاری سردبیر ارشد معاونت خبر صدا و سیمای گلستان به بیان اصول خبر نویسی  پرداخت و گفت: بخشی از رویدادهایی که برای ما اتفاق می‌افتد به خود پدیده و بخش دیگر به زاویه نگاه ما بستگی دارد. ممکن است رویدادی برای یک شخص یک اتفاق ساده باشد اما یک خبرنگار از آن خبر و گزارش تصویری تاثیر گذار  تهیه کند.

وی با بیان ارزش‌ها و عناصر خبری گفت: رویدادی می‌تواند تبدیل به خبر شود که حداقل یکی از ارزش‌های خبری را داشته باشد و با توجه به شرایط درون سازمانی و برون سازمانی تهیه و تنظیم شود.

انتهای پیام

captcha