حسن زاهدی، مدیر خانه قرآن عبدالله بن حسن تبریز، در گفتوگو با ایکنا از آذربایجانشرقی، با بیان اینکه 150 قرآنآموز در کلاسهای آموزشی این خانه قرآن حاضر میشوند، گفت: روخوانی و داستانهای قرآنی از گرایشهای آموزشی قلمداد میشوند.
وی افزود: اعتقاد قلبی به حقانیت، جامعیت و جاودانگی قرآن مجید و جایگاه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به عنوان تبیینکنندگان علمی و عملی قرآن و محبت و مودت نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) از مهمترین اهداف آموزش عمومی قرآن کریم محسوب میشود.
وی به پایههای سنی قرآنآموزان این خانه قرآن اشاره کرد و افزود: قرآنآموزان در پایههای سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاسهای آموزشی حاضر میشوند.
زاهدی ادامه داد: خواندن خوب مستلزم توجه به نشانههای آوایی حروف و كلمات است. خوانندگان نشانههای آوایی، با استفاده از دانش الفبایی خویش، بین كلمات و تلفظ آنها تداعی برقرار میكنند و از این طریق خواندن را شروع میكنند.
مدیر خانه قرآن شهری عبدالله بن حسن تبریز، ضمن بازگو نمودن سروکار قرآن با روح و جان متعلّم یادآور شد: آموزش قرآن به جهت طبیعت خاص خود که با روح و جان متعلم سروکار دارد، قرار است آموزشی باشد که قرآن را محبوب و معشوق قرآنآموز سازد و هر شیوه آموزشی که این دوستی و محبت را بهم زند و باعث ییزاری قرآنآموز شود، مطلوب نخواهد بود.
وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: ایشان میفرمایند: خداوند بی همتا و قدرتمند، کتاب خویش را بر شما نازل فرمود و او راستگو و نیکوکار است. در قرآن خبر شما و خبر آنان که پیش از شما بودند و آنان که پس از شما خواهند آمد، همچنین خبر آسمان و زمین است.
زاهدی، از فرضی نبودن شخصیتهای داستانهای قرآنی گفت و تاکید کرد: هیچ یک از داستانهای قرآنی براساس خیالپردازی یا شخصیتهای فرضی نیست و همه قصههای قرآن واقعیت داشتهاند و در واقع، روایتی الهی از یک رویداد حقیقی هستند.
انتهای پیام