تأملی كوتاه در زندگی شهيد «غنی خودسوز»
کد خبر: 3770404
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

تأملی كوتاه در زندگی شهيد «غنی خودسوز»

گروه سیاسی - هنوز در اوج دوران جوانی بود که به آیینه‌ای از صداقت و امانت‌داری تبدیل شد و مردم روستا او را امین خود به حساب می‌آوردند و به حق غنی در این مسیر از غنای روحی و معنوی فراوانی برخوردار بود.

تاملي كوتاه در زندگي شهيد غنی خودسوز

به گزارش ایکنا از کردستان، نوشتن در مورد سبک زندگی شهدا و آمال و آرمان شهدا کار سخت و دشواری است اما خواندن زندگی آنان می‌تواند کمک شایانی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی جوانان و نوجوانان با سیره و تفکر شهداداشته باشد. در این راستا خبرگزاری ایکنای کردستان درصدد است تا زندگی شهدا را هر چند اندک در قالب یک گزارش کوتاه کار کند. در ادامه این گزارش سبک زندگی یکی از شهدای کردستان آمده است:
غنی خودسوز، پدر شهید آزاد خودسوز فرزند محمد و رعنا در مورخه 17/7/1324در روستای دله مرز از توابع شهرستان سروآباد در میان خانواده‌ای از سالکان کوی طریقت دوست، چشمانش به روشنایی دنیا منور شد.
دوران کودکی را که پشت سرگذاشت، به دلیل عدم وجود امکانات آموزشی وارد مدرسه نشد و در کنار خانواده به کار مشغول شد تا بتواند با دستان کوچکش به مقابله با مشکلات بزرگ برود. هنوز در اوج دوران جوانی بود که به آیینه‌ای از صداقت و امانت‌داری تبدیل شد و مردم روستا او را امین خود به حساب می‌آوردند و به حق غنی در این مسیر از غنای روحی و معنوی فراوانی برخوردار بود.
سال 1356 با خانم خاور فرشته، ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و سه دختر شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز پاکسازی منطقه اورامان از لوث وجود عناصر ضدانقلاب، در تاریخ 11/12/1364 به عنوان بسیجی به خیل پیشمرگان مسلمان کُرد پیوست و سوگند خورد تا آخرین قطره خونش به نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی ادامه خواهد داد.
غنی در میان معرکه نبرد با ضدانقلاب همچون شیر مبارزه می‌‌کرد تا سرانجام در تاریخ 17/7/1365در درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب در هه‌وارگه‌ی «سردشت» آماج گلوله های دشمن قرار گرفت و به جوارحق پر کشید و در قبرستان عمومی روستای دله مرز آرام گرفت.
انتهای پیام

captcha