دانشجو به‌دنبال آموزه‌های دینی و معنوی باشد
کد خبر: 3770410
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

دانشجو به‌دنبال آموزه‌های دینی و معنوی باشد

گروه اجتماعی - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با اشاره به اینکه مهم‌ترین شاخصه دانشجو فضای مذهبی و معنوی است، گفت: اگر دانشجو به‌دنبال آموزه‌های دینی نباشد، ولو عالم و باسواد باشد به درد نمی‌خورد.

دانشجو باید به دنبال آموزه‌های دینی و معنوی باشد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا میرزایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه‌ صبح امروز، 17 آذر‌ماه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، با اشاره به اینکه اگر مناسبتی مطرح می‌شود، هدف از آن فقط یک مراسم و دورهمی نیست، افزود: مراسمی همچون 16 آذر بیشتر به خاطر ماهیت آن مناسبت و موضوع است که هرساله برگزار می‌شود تا واقعه‌ای که رخ داده مرور شود.
وی ادامه داد: ماهیت 16 آذر که متعلق به فضای دانشجو و قشر نخبه و روشن‌فکر جامعه است، وقتی ریشه آن بررسی می‌شود، تعلق دارد به دانشجویی که خواب نیست و به‌عنوان موذن جامعه عمل می‌کند و در واقع به دانشجوی بیدار، پرشور و با بصیرت تعلق دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی گفت: زمانی که دولت مصدق و ملی به روی کار آمده بود و صنعت نفت در ایران ملی شد، در این شرایط ارتباط کشور با انگلیس قطع شد و به سمت تکیه بر آمریکا رفت، آمریکا نیز کودتای 28 مرداد را به راه انداخت، بعد از این قضایا اعتراضات شکل گرفت و دوباره در پی ارتباط با انگلیس برآمدند.
وی افزود: روز 14 آذر 1332 اعلام می‌شود که روابط ایران و انگلیس شروع شده است و خبر می‌رسد نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران سفر می‌کند که آثار کودتای 28 مرداد را بررسی کند، 16 آذر در دانشگاه تهران دانشجویان به اعتراضی که به این سفر داشتند، 3 نفر از دانشجویان بصیر و آگاه به شهادت می‌رسند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، روز دانشجو به دانشجوی ضداستکبار، ضد نیکسون، ضد آمریکا و ضد انگلیس تعلق دارد، انگلستان و آمریکایی که از 16 آذر آسیب‌دیده و آبرویشان رفته است و اکنون می‌خواهد جبران کند و 16 آذر را وارونه نماید و دانشجوی 16 آذری را در همین روز در مقابل نظام و در جبهه و میدان آمریکا بازی دهد.
وی با اشاره به اینکه اگر مقام رهبری تاکید می‌کند دانشجو بصیر و انقلابی باشد و باید نسبت به این قضایا آگاه باشد، یادآور شد: دشمن نهایت تلاش خود را در این راستا می‌کند و دانشجویی که ما از او انتظار داریم، اولین شاخصه آن علم و عقلانیت بوده و از دانشجویان باید شهید چمران‌ها و شهید شهریاری‌ها ساخته شود و دانشجو باید پرچمدار فضای علمی کشور باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی ادامه داد: دومین شاخصه دانشجو، فضای مذهبی و معنوی است و اگر دانشجو به‌دنبال آموزه‌های دینی نباشد، ولو عالم و باسواد باشد به درد نمی‌خورد، چون علم خود را در اختیار نیکسون‌ها قرار خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه سومین شاخصه دانشجو، بصیرت است، اظهار کرد: دانشجو باید در میدان بازی سیاست‌زده‌ها بتواند تحلیل کند و آرمان‌گرا باشد و به دنبال رشد و تعالی مملکت و دارای روحیه انقلابی باشد و اگر امروز مشکلاتی در جامعه داریم، از مدیران غیرانقلابی است که شاید ادعای دین و اسلام داشته باشند، ولی روحیه انقلابی ندارند.
انتهای پیام

captcha