نشریات مکتوب به سمت تحلیل‌نویسی گام بردارند
کد خبر: 3770437
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

نشریات مکتوب به سمت تحلیل‌نویسی گام بردارند

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به نفوذ اینترنت و فضای مجازی در جامعه و همچنین سرعت بالای نشر اخبار، گفت: نشریات مکتوب باید به سمت تولید محتوا و تحلیل‌نویسی گام بردارند.

نشریات مکتوب به سمت تولید محتوا و تحلیل‌نویسی گام بردارند

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز 17 آذر در دیدار با مدیرمسئول نشریه بامداد شاهرود با بیان اینکه فضای مجازی امروز فضای کار برای نشریات مکتوب را تنگ‌تر کرده است، گفت: امروز انتشار خبر در لحظه باعث مطلع شدن میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا می‌شود؛ لذا نشریات محلی و هفته‌نامه‌ها نباید نسبت به انتشار این مطالب اقدام کنند چراکه همه قبلاً این نوع اخبار را دریافت کرده‌ا‌ند.
وی با بیان اینکه نشریات می‌بایست بجای نگارش اخبار خبرگزاری‌ها و رخدادهای گذشته، به دنبال تولید محتوای فاخر، تحلیل، اخبار تولیدی و همچنین تولیدات علمی و ترجمه متون خارجی علمی باشند تا بتوانند در رقابت با فضای مجازی مخاطب جذب کنند ادامه داد: نقش رسانه‌ها اعم از دیداری و شنیداری و کتاب در آگاهی‌رسانی به جامعه بسزا است، که باید فرصت کار در رسانه را قدر دانست و از آن در راستای تولید محتوای فاخر و همچنین تحلیل و آگاهی‌رسانی استفاده کرد و نه صرفاً انتشار برخی اخبار قدیمی.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه محتوای جدید نیاز اصلی نشریات مکتوب است، افزود: امروز با نگاهی به روزنامه‌های خارجی می‌توان در هر شماره یک تحلیل درباره ایران یافت؛ لذا در نشریات ما باید به دنبال تحلیل‌ها رفت تا مردم را آگاه کرد.
وی یادآور شد: یکی از مسائلی که امروز می‌توان به آن اشاره کرد، اقبال اندک نشریات و رسانه‌ها در سبد خانوار است که این امر متأسفانه به کاهش آگاهی‌ها و همچنین سواد خانواده می‌انجامد و باید برای رفع آن کوشید.
غلامحسین ریاحی مدیرمسئول نشریه بامداد شاهرود آگاهی‌رسانی را رکن اصلی رسانه برشمرد و گفت: نقش رسانه‌ها در رویدادهای امروز جهان، پر اهمیت است.

انتهای پیام

captcha