افتتاح مرکز تحقیقات انرژی در دانشگاه آزاد اردبیل
کد خبر: 3770469
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

افتتاح مرکز تحقیقات انرژی در دانشگاه آزاد اردبیل

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالقوه علمی و همچنین قابلیت‌های اقلیمی و منطقه‌ای، مرکز تحقیقات انرژی در این دانشگاه ‌راه‌اندازی شد.

افتتاح مرکز تحقیقات انرژی در دانشگاه آزاد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، ‌اسحق رسولی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل صبح امروز، ۱۷ آذرماه در حاشیه ‌افتتاح مرکز تحقیقات انرژی در این دانشگاه به خبرنگاران گفت: برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات انرژی از یک سال گذشته پیگیری‌های لازم انجام شد و امروز شاهد افتتاح این مرکز در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل هستیم.
وی بیان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالقوه علمی و همچنین قابلیت‌های اقلیمی و منطقه ای، ایجاد مرکز تحقیقات انرژی در استان اردبیل در دستور کار دانشگاه آزاد قرار گرفت و پس از پیگیری‌های مستمر و طولانی مجوز راه‌اندازی این مرکز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در شهریور‌ماه سال جاری صادر شد.
رسولی گفت: سیاست دانشگاه آزاد از راه‌اندازی این مرکز ورود به موضوعات راهبردی کشور و توسعه پایدار وابسته به انرژی است.
وی ادامه داد: تمام هجمه‌های دشمن به ایران ناشی از وجود امکانات و ذخایر انرژی است و برای اینکه جلوی این هجمه‌ها گرفته شود باید از این انرژی به نحو احسن استفاده شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: این مرکز مکان خوبی برای تحقیقات کاربردی است و دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند نیاز‌های تحقیقاتی خود را در این مرکز تأمین کنند.
رسولی با اشاره به اینکه با فعالیت این مرکز استان اردبیل می‌تواند در تحقیقات علمی و راهبردی و در تراز ملی و بین‌المللی پیشگام شود، افزود: فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، شناسایی ظرفیت‌های استان اردبیل در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر، ترویج راهکار‌های بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، اجرای پروژه‌های انرژی در سطح استانی و ملی، بومی سازی با سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی شهرک‌های صنعتی و شهرداری‌ها و استفاده از ظرفیت کشاورزی از جمله راهبرد‌های کلی مرکز تحقیقات انرژی است.
انتهای پیام

captcha