آغاز ویژه برنامه‌های ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از فردا
کد خبر: 3770474
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

آغاز ویژه برنامه‌های ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از فردا

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن تشریح برنامه‌های و تمهیدات ویژه هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: این برنامه‌ها از فردا 18 آذرماه آغاز و خدمات متنوع فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی به زائران ارائه می‌شود.

آغاز ویژه برنامه‌های ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از فردابه گزارش خبرنگار ایکنا؛ عباس سلیمی،  معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در نشست خبری ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم، صبح امروز شنبه 17 آذر ماه، گفت: همزمان با روز یکشنبه 18 آذرماه و حلول فرخنده ماه ربیع الثانی هفته بزرگداشت ولادت مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است. ایشان با هجرت خود از مدینه به شهر ری یک منت بزرگ را بر شیعیان و ایرانیان گذاشتند و به برکت حضور ایشان مراکز بسیاری مشغول کارهای فرهنگی، معارفی، قرآنی و تبیین مبانی اسلامی شدند.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: این مراکز از مهد کودک، مدارس ابتدایی، دانشگاه و حوزه علمیه گرفته تا موسسات علمی و فرهنگی و مراکز آموزشی آستان از جمله کتابخانه، مرکز نجوم و ... به برکت وجود ایشان است. همچنین مرکز قرآنی با شکوه حرم مطهر، تالار علم و موزه آستان از قسمت‌هایی است که به برکت وجود حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در خدمت مردم هستند.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی از چنان جایگاهی برخوردار است که نه تنها مورد علاقه ویژه مومنین و مردم ولایت مدار شهر ری تهران است بلکه مورد علاقه همه شیعیان جهان اسلام قرار دارند. این حضرت از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) هستند که حضرت امام هادی(ع) زیارت آن حضرت را به مثابه زیارت حضرت سید الشهدا(ع) در کربلا معلی اعلام فرمودند و مقام معظم رهبری هم به برکت وجود این سید جلیل القدر شهر ری را قبله تهران نامیدند.

سلیمی با بیان اینکه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی در راهپیمایی بزرگ اربعین به مردم تهران نشان داد که میعادگاه همه مردم ولایت مدار است، اظهار کرد: بر همین اساس ما از تمام مسئولان و همه دست اندرکاران این حوزه تقاضا داریم که برای سال بعد نسبت به احصای نیازهای اساسی و ضروری راهپیمایی‌ سال‌های آتی برنامه ریزی‌ ویژه‌ای کنند.

معاون فرهنگی آستان عبدالعظیم در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های بزرگداشت ولادت حضرت همزمان با دیدار مراجع عظام تقلید آغاز شده است افزود: امسال مراسم بزرگداشت ولادت حضرت از دو ویژگی خاص برخوردار است یکی از این ویژگی‌ها تقارن این برنامه‌ها با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، دشمنانی که در این دوران شمشیر مخالفت با انقلاب را از رو بسته‌اند در حالی که انقلاب اسلامی در چهلمین سال خود به نقطه بلوغ رسیده است.

وی در ادامه گفت: ویژگی دوم امسال تقارن هفته فرهنگی شهر ری به عنوان یک شهر تاریخی و با تمدن با ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است که در همین اساس برنامه‌های متنوعی را برای این ایام تدارک دیده‌ایم. از جمله این برنامه‌ها دیدار خدام، مدیران و کارکنان دستگاه‌های مختلف شهر ری از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

سلیمی با اشاره به برگزاری محفل قرآنی و محفل ویژه قرآنی شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شبستان تازه تاسیس این آستان مقدس اظهار کرد: ما در مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سالیانه بیش از 4 هزار نفر از نوجوانان و جوانان را تحت آموزش قرآن قرار می‌دهیم علاوه بر این پذیرش بیش از 12 میلیون نفر زائر عزیز را داریم. بر همین اساس جشن ویژه ولادت حضرت در شب سه شنبه هفته جاری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عالی برگزار می‌شود.

سلیمی با اشاره به اجرای برنامه دعای کمیل و ندبه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی گفت: گل افشانی مقبره شهدای مدفون شده در آستان، برگزاری جشن ویژه برای نونهالان و قرآن آموزان و برگزاری کرسی تلاوت ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های ما در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: عیادت خادمان از بیماران، برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان، مراسم جشن ازدواج جوانان در اتاق عقد آستان از دیگر برنامه‌های ما به مناسبت ولادت حضرت است.

خدمات رایگان سلامت در مرکز درمانی آستان مقدس عبدالعظیم(ع)

وی در ادامه با اشاره به خدمات رایگان سلامت در مرکز درمانی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی گفت: این مرکز تحت عنوان دارالشفا  سالانه به بیش از 750 هزار نفر از مردم ارائه خدمت می‌کند و علیرغم همه خدمات و مشغله‌های بسیار امسال مقرر شد در این ایام ویزیت تمامی مراجعین به صورت رایگان انجام شود. همچنین بخش موزه تالار علم و آسمان‌نما به صورت رایگان و یا با تخفیفات ویژه به بازدید کنندگان ارائه خدمت کنند در کنار این برنامه‌ها بازدید کارگاه ضریح مطهر برای عموم فراهم خواهد شد.

سلیمی در ادامه با اشاره به مراسم ویژه تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: این مراسم با همخوانی خادمان حرم این هفته برگزار می‌شود و در کنار این برنامه مسابقه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید به عنوان یک ویژه برنامه دیگر پیش بینی شده است. همچنین حسن ختام برنامه‌ها جشن ولادت امام حسن عسکری(ع) است که برنامه ویژه‌ای را برای این روز پیش بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نامه حضرت امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از مهمترین برنامه‌های جامع سبک زندگی برای بشریت است افزود: این نامه در این ایام به همراه نمایشگاه عکس رضوی در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی به نمایش در خواهد آمد. همچنین اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 راه اندازی مجمع خیرین آستان

سلیمی با اشاره به راه اندازی مجمع خیرین آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح کرد: این مجمع خیرین به تازگی تشکیل شده که در تمامی موارد یاور و مدد رسان آستان عبدالعظیم حسنی (ع) شده است. پاسخگویی به سوالات شرعی توسط روحانیون از دیگر برنامه‌های آستان در این ایام است.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم بیان کرد: علیرغم همه خدماتی که صورت گرفته امسال با تدابیر امام جمعه شهرستان ری، فرماندار و شورای فرهنگی در آستان حضرت عبدالعظیم در هفته فرهنگی ری، ویژه برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود که آثار و برکات فراوانی در آینده خواهد داشت.

سلیمی با بیان اینکه بیش از 120 برنامه با محوریت فرهنگی و معرفی حضرت عبدالعظیم(ع) پیش بینی شده است گفت: همچنین در این ایام به برکت وجود روحانیون و بانوان فاضله حوزوی، مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره در امور خانواده به مردم عزیز و جوانان خدمت رسانی می‌کند. 

وی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر تعداد خادمان افتخاری حرم و نحوه استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تبلیغ و معرفی حضرت عبدالعظیم حسنی به جهان گفت: هم اکنون قریب به سه هزار نفر خادم افتخاری در آستان مشغول فعالیت هستند که برای جذب این افراد دو مسئله نیاز و صلاحیت‌های ویژه مد نظر است همچنین حدود دو هزار نفر در نوبت خدمت رسانی افتخاری به آستان هستند. در حوزه فضای مجازی نیز شبکه‌های اجتماعی در اولویت ما قرار داشت و بر همین اساس علاوه بر مجموعه پرتال حضرت عبدالعظیم کانال‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند.

سلیمی در پایان گفت: ما خادمین آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از همه مردم دعوت می‌کنیم که در این ایام در این برنامه‌ها شرکت کنند و ضمن بهره وری از فیض زیارت و معنویت حضرت عبدالعظیم در مراسم ویژه شب تولد این امامزاده عظیم الشان حضور پیدا کنند.

گزارش تصویری برنامه را اینجا ببینید

انتهای پیام

 

 

captcha