ارائه آموزش‌های شهروندی «هم محله‌ای سلام» در شیراز
کد خبر: 3770515
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

ارائه آموزش‌های شهروندی «هم محله‌ای سلام» در شیراز

گروه فرهنگی ـ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از ارائه آموزش‌های شهروندی «هم محله‌ای سلام» در این كلان‌شهر خبر داد.

ارائه آموزش‌های شهروندی «هم محله‌ای سلام» در شیراز

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، ابراهیم گشتاسبی با اعلام خبر فوق گفت: مهم‌ترین مفاهیم در زمینه اداره شهر و شهروندان، مفاهیم مشارکت اجتماعی و احساس تعلق محله‌ای شهروندان یا محله‌محوری هستند که امروزه مدیران کلان شهرها سعی كرده‌اند تا به اجرایی شدن این دو مفهوم بپردازند.
وی افزود: آموزش‌های شهروندی به‌صورت میدانی با هدف بررسی نقش محله محوری در ارتقای سطح تعلق شهروندان به محله زندگیشان پرداخته است.
گشتاسبی‌راد گفت: اداره شهروندی سازمان فرهنگی به‌صورت میدانی در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز به آموزش شهروندی در قالب موضوعات مختلف از جمله آپارتمان‌نشینی، حفظ محیط زیست، سبک زندگی اسلامی ایرانی، ایمنی و آتش‌نشانی، بازیافت و پسماند در قالب اجرای نمایش‌های شاد و جذاب آموزشی و مسابقات شهروندی و اهدای جوایز به شهروندان می‌پردازد.
معاون فرهنگی شهردار شیراز یادآور شد: از ابتدای سال جاری حدود 35 برنامه آموزش شهروندی در محلات مختلف شیراز برگزار شده که بیش از 11 هزار مخاطب از اقشار مختلف جامعه در این برنامه‌ها حضور داشته‌اند.
وی اظهار كرد: نتایج نشان می‌دهد با کنترل گرایش به رفتار نابهنجار در هویت محله تأثیرگذار بوده است و با القای حس تعلق و هویت محله‌ای موفق عمل كرده است و رضایت‌مندی اجتماعی مردم و همبستگی در محله رابطه ی محکمی با محله محوری نشان داده است.
انتهای پیام

captcha