بی‌توجهی به پیام‌های قرآن؛ زمینه‌ساز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی
کد خبر: 3770530
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

بی‌توجهی به پیام‌های قرآن؛ زمینه‌ساز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون فرهنگی دادگستری کل استان زنجان کم‌رنگ شدن روح معنویت در زندگی و بی‌توجهی به پیام‌های قرآنی را یکی از موارد اثرگذار در بروز آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: مشکل جامعه امروز ما این است که عمل به فرامین الهی را انجام نمی‌دهیم.

بی‌توجهی به پیام‌های قرآن؛ زمینه‌ساز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعیبشیر مقدمی، معاون فرهنگی دادگستری کل استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: هفته گذشته به همت معاونت فرهنگی دادگستری کل استان زنجان مرحله مقدماتی کشوری ششمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضاییه در استان زنجان برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مرحله از مسابقات، 69 نفر از برگزیدگان مرحله استانی در دو گروه خواهران و برادران در دو رده سنی زیر 16 سال و بزرگسالان در بخش کتبی (درک مفاهیم و حفظ موضوعی) و بخش شفاهی (قرائت، ترتیل، اذان و حفظ ) به رقابت پرداختند.
این مسئول پایبندی به اصول دینی و قرآنی را جریانی مستمر در دادگستری، دادگاه‌ها و دادسراها دانست و گفت: کارکنان قوه قضاییه نیاز مبرم به مأنوس بودن با قرآن و روحیه معنوی دارند و هر لحظه خود را در پیشگاه خداوند می‌بینند.
معاون فرهنگی دادگستری کل استان زنجان با اشاره به اینکه آیه «أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ» در دیوار دادسراها به چشم می‌خورد، تصریح کرد: متهم با دیدن این آیه یک دفعه به خودش می‌آید و حتی تلنگری به شاهد یا شاکی است تا همه گفتار، رفتار و اعمال خود را با این آیه تطبیق دهند.
وی کم‌رنگ شدن روح معنویت در زندگی را یکی از موارد اثرگذار در بروز آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: قرآن تنها برای بدرقه مسافر یا سفره عقد نیست بلکه باید تغییر را از خودمان آغاز کنیم و از شعار به سمت عمل به قرآن برویم.
مقدمی تصریح کرد: مشکل جامعه امروز ما این است که عمل به فرامین الهی را انجام نمی‌دهیم در حالی که اگر به پیام‌های قرآن توجه کنیم خیلی از معضلات فرهنگی و اجتماعی ما حل خواهد شد.
انتهای پیام
captcha