مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی مدهامتان
کد خبر: 3770578
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی مدهامتان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی مدهامتان» عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی مدهامتان

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز شنبه 17 آذرماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر با عناوین «آسیب‌شناسی مداحی با حضور دو مداح»، «معرفی دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی»، «نظریه خاص امام(ره) درباره ولایت فقها» و «ترتیل صفحه ۵۲۶ قرآن با صدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» منتشر کرده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت 14 امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «جشنواره ملی محصولات قرآنی فراخوان داد» آورده است: فراخوان سومین جشنواره ملی محصولات قرآنی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد. سومین جشنواره محصولات قرآنی کشور به همت سازمان دارالقرآن‌ الکریم و اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. این جشنواره در رشته‌های مصحف شریف، کتب قرآنی، نشریات قرآنی، وب‌سایت، اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزا‌رهای چندرسانه‌ای، ایده و طرح‌های قرآنی، فیلم‌نامه‌ و داستان‌های قرآنی و طراحی و تصویرگری برپا می‌شود.
آخرین مهلت ارسال آثار، پانزدهم دی‌ماه سال جاری است. علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی صندوق پستی 474-47135 اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران ارسال کنند.
در خبری دیگر در این صفحه با عنوان «آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی مدهامتان» آمده است: ثبت‌نام سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آغاز شد. ﺳﺘﺎد ﻋﺎﻟﯽ ﮐﺎﻧﻮن‌ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و ﻫﻨﺮی ﻣﺴﺎﺟﺪ ﮐﺸﻮر در راﺳﺘﺎی ﻧﺸﺮ و ﺗﺮوﯾﺞ ﻣﻌﺎرف ﻗﺮآﻧﯽ و اﺳﺘﻔﺎده از اﺑﺰارﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و ﻫﻨﺮی ﺑﺮای ﺟﺬب و ﺗﺮﻏﯿﺐ ﺑﯿﺸﺘﺮ و ﺑﻬﺘﺮ ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن و ﺟﻮاﻧﺎن در فعالیت‌های قرآنی مساجد، سیزدهمین دوره مسابقات قرآن "مدهامتان" را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی برگزار می‌کند.
ثبت‌نام در این دوره از مسابقات از 15 آذرماه آغاز شده است. علاقه‌مندان می‌توانند تا 30 آذرماه سال جاری برای نام‌نویسی در این دوره از مسابقات، به پایگاه اطلاع‌رسانی www.modhammatan.com مراجعه کنند. این مسابقات در رشته‌های قرائت، تحقیق و حفظ کل قرآن در رده سنی 16 تا 30 سال و قرائت ترتیل، حفظ جزء 30، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز ویژه رده سنی 7 تا 16 سال برگزار می‌شود. مرحله استانی این دوره از مسابقات از 30 آذر آغاز می‌شود و برگزیدگان مرحله استانی تا 25 اسفندماه جاری به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل «آثار دفاع مقدس قابلیت بازتولید ادبی دارند»، «اعطای گواهینامه برگزیدگان آزمون ارزیابی قاریان و مدرسان»، «دیکتاتوریِ دموکراتیک؛ داستان قربانی شدن مجری اسکار»، «دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منصوب شد» و «رونمایی از ۲ اذان مصوب شورای عالی قرآن+ صوت» است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران تا ساعت 14 امروز فقط یک خبر با تیتر «معیار رعایت انصاف در جامعه» منتشر کرده است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز سه خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «بسیاری از موسسه‌های قرآنی فعال نیستند» به نقل از معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آورده است: عبدالهادی فقهی‌زاده، امروز شنبه در آیین گشایش «دوره آموزشی توجیهی مبین» ویژه رؤسای گروه و کارشناسان قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در مشهد افزود: وقتی با یک هزار موسسه قرآنی فعال می‌توان به مقصد رسید، چه لزومی دارد که پنج هزار یا 10 هزار موسسه قرآنی را به ثبت برسانیم؟ کیفیت را نباید فدای توسعه کمی کرد.
وی تاکید کرد: باید بین دولت دینی و دین دولتی فرق گذاشت و به شدت از دین دولتی پرهیز کرد؛ همه ما که کمتر یا بیشتر در گوشه‌ای از دولت قرار داریم، باید توجه داشته باشیم که کارهای مردمی باید مردمی باقی بماند، زیرا در کلاس‌های ساده، بی‌ریا و بدون تشریفات است که شهد قرآن چشیده می‌شود، نه در لوای عناوین پر طمطراق، مجلل و رسمی. باید به شدت از اینکه چنان دولت را فربه کنیم که فعالیت‌های مردمی رنگ ببازد و صبغه دولتی پیدا کند، پرهیز کرد؛ این‌گونه اعمال ممکن است برای رزومه ساختن برخی مدیران خوب باشد، اما برای بسط فرهنگ قرآنی مفید نیست.
وی افزود: زمانه، زمانه گفت‌و‌گو و عرضه است و اگر در دوره‌های قبل برخی از ما خیال می‌کردند با بخشنامه، اجبار، الزام و توسل به قوه قهریه می‌توان کسی را به کاری کشاند، امروز به خوبی دریافته‌ایم که چنین روش‌هایی ناکارآمد است و راهی جز گفت‌وگوی عالمانه عمیق وجود ندارد. حال که ساختاری به عنوان معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارک دیده شده، باید در این قالب، معارف و آموزه های اهل بیت(ع) را بچشیم و بعد با خلوص نیت و توسل به روش‌های صحیح تبلیغ کنیم و حتی با مخالفان و منکران هم گفت‌وگو کنیم و بدانیم که کلام، جادوگر است و از گفت‌وگو طفره نرویم.
این صفحه همچنین در خبری دیگر با عنوان «مهلت ارسال آثار بخش پرچم و کتیبه هنر مقاومت تمدید شد» آورده است: مهلت ارسال آثار بخش «پرچم و کتیبه» به پنجمین جشنواره هنر مقاومت تا پایان آذر ماه تمدید شد. پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» با دبیری مسعود نجابتی و به همت گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح در 10 بخش «پوستر»، «تبلیغات شهری»، «کارتون و کاریکاتور»، «تصویرسازی»، «طراحی صنعتی»، «پرچم و کتیبه»، «تایپوگرافی»، «گرافیک متحرک»، «نقاشی دیجیتال»، «عکس» و بخش ویژه «علمی ـ پژوهشی» دی و بهمن امسال برگزار خواهد شد. علی حیاتی، مدیر تشکل هنر موکب، دبیری بخش پرچم و کتیبه این جشنواره هنری را بر عهده دارد.
علاقه‌مندان می‌توانند فایل فراخوان اختصاصی هر بخش مختلف این جشنواره را از طریق پایگاه رسمی جشنواره هنر مقاومت به نشانی WWW.FESTIVALART.IR دریافت و اطلاعات لازم را در مورد چگونگی برگزاری بخش‌ها، مهلت ارسال آثار، موضوعات بخش‌ها و جوایز هر بخش کسب کنند.
محکومیت عملیات تروریستی چابهار از سوی مدارس علوم دینی اهل سنت، عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز دو خبر با عناوین «فیلمبرداری مراحل پایانی مستند مسابقه فرمانده در چاپهار» و «نزدیک‌ترین افراد به پیامبر در روز قیامت» منتشر کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تعداد شش خبر با عناوین «15 شعر برای وفات حضرت معصومه»، «تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)»، «احمد مداحی، دبیر «ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» شد»، «برای بسط فرهنگ قرآنی در جامعه چاره‌ای جز پررنگ کردن نقش بخش مردمی نداریم»، «زندگی‌نامه شهید محمد قسطی» و «حدیث امام صادق(ع) درباره شناخت زمان» منتشر کرده است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز تعداد شش خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «آموزش تربیت مربی قرآن ویژه مقطع پیش دبستانی از اول دی ماه» آورده است: دوره تربیت مربی قرآن ویژه مقطع پیش دبستانی با ارائه گواهینامه رسمی از سوی مؤسسه مهد قرآن از اول دی ماه سال جاری در محل دفتر مهد قرآن استان تهران برگزار می‌شود. دوره آموزشی تخصصی تربیت مربی قرآن ویژه مقطع پیش‌دبستانی با سرفصل دروس روانشناسی تربیتی و سلامت کودک، کارگاه‌های مهارت روش تدریس مربی، تبیین برنامه قرآنی، انس محور آموزه‌ها و پیام‌های قرآنی، مهارت‌های زندگی ، مفاهیم دینی، مناسبت‌ها، حفظ آیات و قصه‌های قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام، شعر و سرود، نمایش خلاق، نقاشی، کاردستی و فعالیت‌های علمی را شامل می‌شود.
بنابراین گزارش، دوره تربیت مربی قرآنی ویژه مقطع پیش‌دبستانی از اواخر آذرماه سال جاری به مدت ۸ هفته در روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ در مکان دفتر مرکزی مهد قرآن استان تهران به نشانی میدان خراسان کوچه مسجد مرحوم آیت‌الله فومنی تشکیل می‌شود. علاقه‌مندان جهت حضور و شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با شماره ۴-۳۳۵۲۳۱۰۳ تماس حاصل کنند یا به کانال تلگرامی @mahdthehran مراجعه کنند.
یادآور می‌شود، در این دوره آموزشی تخصصی، تخفیف ویژه برای حافظان قرآن کریم ارائه می‌شود. شایان ذکر است، پس از پایان این دوره آموزشی، شرکت‌کنندگانی که در آزمون حدنصاب نمره را کسب کنند، گواهینامه رسمی از سوی مؤسسه مهد قرآن دریافت می‌کنند.
این صفحه در خبری دیگر با عنوان «اعلام اسامی قبول‌شدگان دوره ششم طرح ارزیابی قاریان و مدرسان» آورده است: اسامی قبول‌شدگان دوره ششم طرح ارزیابی درجه دو قاریان و مدرسان همزمان با چهاردهمین نشست تخصصی حافظان، دعاخوانان ممتاز کشور در شورای عالی قرآن اعلام شد. بر همین اساس، محسن قاسمی از تهران حائز گواهی‌نامه قاری درجه ۲ شناخته شد و نصرت‌الله حسینی از تهران، علی‌اکبر کاظمی از تهران و حسن مختاری حسن‌آباد از یزد نیز به عنوان مدرس درجه یک گرایش تنغیم گواهینامه دریافت نمودند.
چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «سومین جشنواره محصولات قرآنی کشور فراخوان داد»، «اطلاعیه سازمان سنجش در راستای اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن»، «تکریم ۸ قاری و موذن برجسته ایران/ رونمایی از دو اذان جدید» و «گزارش دومین روز از نشست تخصصی قاریان و دعاخوانان ممتاز کشور» است.
انتهای پیام

captcha