تیراندازی نظامیان اسرائیلی به سوی مرزهای لبنان
کد خبر: 3770597
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

تیراندازی نظامیان اسرائیلی به سوی مرزهای لبنان

گروه بین‎الملل ـ یک رسانه خبری لبنانی از تیراندازی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به سوی مرزهای لبنان در منطقه خط آبی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک؛ خبرنگار شبکه خبری «الجدید» لبنان از شنیده‌شدن صدای تیراندازی از سوی ارتش اسرائیل به سمت مرزهای لبنان با اراضی اشغالی فلسطین و ایجاد حالتی از ترس و وحشت  خبرداد.

براساس این گزارش،  علت تیراندازی ارتش اسرائیل،  تحرکات ناگهانی گشتی‎های وابسته به اطلاعات ارتش لبنان در منطقه نزدیک به خط آبی عنوان شده است.

گفتنی است؛ ارتش اسرائیل از صبح سه‌شنبه (13 آذرماه) عملیاتی را موسوم سپر شمال با ادعای کشف و تخریب تونل‌های حزب‌الله در مرزهای اراضی اشغالی فلسطین با مرزهای لبنان آغاز کرده است.

یک مسئول بلندیه اطلاعات نظامی اسرائیل مدعی شد که در جریان عملیات ارتش اسرائیل در تخریب تونل‌های حزب‌الله، عماد فحص، فرمانده واحد تونل‌های حزب‌الله در داخل تونل‌ها دستگیر شد.

این در حالی است که جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان دیروز به آمال مدللی، نماینده این کشور در سازمان ملل دستور داد، دو نامه جداگانه خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت جهت طرح شکایت علیه اسرائیل را تنظیم کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه لبنان، این دستور با توجه به طرح دیپلماتیک و سیاسی که اسرائیل با هدف آغاز حملاتی علیه لبنان آغاز کرده است، صادر شد.

انتهای پیام

captcha