رشادت دانشجویان در محیط دانشگاه طنین‌انداز است
کد خبر: 3770622
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

رشادت دانشجویان در محیط دانشگاه طنین‌انداز است

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نقطه شروع پویایی که امروز در دانشگاه‌ها وجود دارد، به ۱۶ آذر ۱۳۳۲ برمی‌گردد.

به گزارش ایکنا؛‌ آنا نوشت: غلام‌رضا غفاری معاون  ظهر امروز در مراسم آیین ادای احترام به مقام شهدای دانشجوی ۱۶ آذرماه، ضمن گرامیداشت این روز و تبریک آن به دانشگاهیان، اظهار کرد: نقطه شروع پویایی که امروز در دانشگاه‌ها وجود دارد، به ۱۶ آذر ۱۳۳۲ برمی‌گردد، جایی که دانشجویان برای استقلال کشور به میدان آمدند و با رشادت خودشان آن را نشان دادند.

وی افزود: امروز پس ۶۵ سال که از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ می‌گذرد، همچنان رشادت آن دانشجویان در محیط دانشگاه طنین‌انداز است.

معاون فرهنگی وزارت علوم ادامه داد: استکبارستیزی و عدالت‌گرایی از ویژگی‌های دانشجویان است. رژیمی که منجر به شهادت این دانشجویان و برخورد خشونت‌آمیز با دانشگاه شده قطعاً وحشتی از دانشگاه داشته است زیرا دانشگاه به استکبار و استعمار روی خوشی نشان نداده و از دانشگاه و جایی که دانشجویان حضور به‌هم‌ می‌رسانند فاصله داشته است.

غفاری با اشاره به اینکه ۱۶ آذر سال ۳۲ بعد از کودتای ۲۸ مرداد و ساقط شدن دولت ملی مصدق است خاطرنشان کرد: پس از این وقایع، جامعه و دانشگاه ملتهب بوده و پس از آن، اعتراض دانشجویان منجر به شهادت این سه دانشجو شده است.

وی در ادامه توضیح داد: ما به هر نحوی که به تاریخ معاصر خود نگاه کنیم نمی‌توانیم یاد و خاطره این شهیدان را نادیده بگیریم. وظیفه خود می‌دانیم ضمن گرامیداشت این شهیدان، روز دانشجو را به خانواده بزرگ دانشگاهیان تبریک بگوییم و از خداوند مسئلت بخواهیم که ما هم در مسیر استکبارستیزی و عدالت‌گرایی گام برداریم و شاهد پیشرفت دانشگاه و کشورمان باشیم.

انتهای پیام

captcha