واگذاری 18 درصد مدیریت‌ها در ایلام به بانوان
کد خبر: 3770660
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
سلیمانی دشتکی خبر داد:

واگذاری 18 درصد مدیریت‌ها در ایلام به بانوان

گروه اجتماعی - استاندار ایلام در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد گفت: 18 درصد از مدیریت‌ها در استان تاکنون به بانوان واگذار شده است.

واگذاری 18 درصد مدیریت‌ها در ایلام به بانوان، تاکنون
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، اظهار کرد: در استان تاکنون 18 درصد از مدیریت‌ها به بانوان واگذار شده که از این درصد، 5 درصدمدیریت عالی ، 10 درصد پایه و 28 درصد عملیاتی است و 7 زن مدیرکل ، 13 معاون و 2 بخشدار در حال فعالیت هستند و حکم سومین بخشدار زن نیز در طی روزهای آتی ابلاغ خواهد شد.
وی با بیان اینکه  6 نفر از اعضای شورای اسلامی شهرو 44 عضو شورای اسلامی روستا و 22 دهیار زن هستند، تصریح کرد: 34 درصد کارکنان دولت را زنان تشکیل داده اند که بیشترین آمار اشتغال دولتی بانوان در دستگاه هایی چون جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی است .
استاندار ایلام ادامه داد: بر اساس آمار 15 هزار زن سرپرست خانوار در استان ایلام دارای پرونده حمایتی هستند که 4000  نفر آنها تحت پوشش بهزیستی و 11 هزار تحت حمایت کمیته امداد هستند .
استاندار ایلام اعلام کرد: 5000 نفر از بانوان استان عضو داوطلب جمعیت هلال احمر استان ایلام هستند و همچنین در استان 430 تشکل تعاونی و 74 ثمن فعال بانوان وجود دارد.
مریم شادی‌وند، مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری ایلام نیز اظهار کرد: توسعه پایدار در جامعه نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان و کارگزاران به قشر زنان است و‌ از توان زنان در حوزه های مدیریتی بهره گیری شود .
وی با بیان اینکه زنان در استان ایلام طی فعالست دولت تدبیر و‌امید متصدی هفت پست مدیریتی هستند که این امر بیانگر اعتماد دولت به زنان و توان و پتانسیل این قشر در حوزه مدیریت است، تصریح کرد: دفتر زنان و امور خانواده ایلام برای افزایش توانمندسازی زنان استان 9 طرح تعریف و تدوین کرده است که توانمندی زنان در حوزه مدیریت، اشتغال بانوان، توانمندسازی بانوان، ... از جمله این طرح ها است .
انتهای پیام
captcha