استفاده از ظرفیت مساجد برای تامین امنیت
کد خبر: 3770679
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
سرپرست استانداری قم تاکیدکرد:

استفاده از ظرفیت مساجد برای تامین امنیت

گروه سیاست و اقتصاد ــ سرپرست استانداری قم با تاكيد بر استفاده از مشاركت مردم براي تامين امنيت بر لزوم استفاده از ظرفيت مساجد و پايگاه‌های بسيج برای عمومی كردن مشاركت در تامين امنيت تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت مساجد برای تامین امنیتبه گزارش ایکنا از قم، سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم 17 آذر در جلسه طرح مشاركت مردمی در توسعه نظم و امنيت عمومي که در سالن امام جواد (ع) استانداري برگزار شد، با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر مشاركت همگاني در تامين امنيت اظهار کرد:‌ عمومي نمودن اين دغدغه نيازمد آگاهي بخشي به مردم و مسئولان است.

سرپرست استانداری قم با اشاره به موفقيت ايران در جنگ 8 ساله ي تحميلي افزود: در سالهاي پس از انقلاب اسلامي، هرجا از ظرفيت مردم استفاده كرده ايم دستاوردهاي خوبي حاصل شده است.

هاشمي بالاترين دستاورد نظام را امنيت دانست و تصريح كرد:‌ در منطقه اي زندگي مي كنيم كه اكثر كشورهاي همسايه دچار مشكلات امنيتي هستند و تامين امنيت در چنين منطقه اي داراي ارزش است.

 

وي با بيان اينكه امنيت پايدار جز با همراهي مردم ميسر نخواهد بود، خاطرنشان كرد: در مباحث مختلف از جمله مبارزه با مواد مخدر، آسيب‌هاي اجتماعي، اراذل و اوباش و سرقت، حضور مردم بايستي عموميت بيشتري پيدا كند.

سرپرست استانداري قم در بخش ديگر با اشاره به ساخت 48 درصد از مدارس استان قم توسط خيرين گفت: در صورت معرفی طرح‌های حوزه امنيتي شاهد حضور خيرين در اين بخش نيز خواهيم بود.

هاشمي برگزاري جلساتي با حضور خيرين را خواستار شد و افزود: طرح هاي اولويت دار امنيتي انتظامي استان قم بايستي احصاء و ضمن معرفي آنها به خيرين، زمينه ي جلب مشاركت فراهم شود.

وي همچنين استفاده از ظرفيت مساجد و پايگاه‌هاي بسيج براي عمومي كردن مشاركت در تامين امنيت را مورد تاكيد قرار داد و گفت:‌ بايستي جلساتي با حضور بسيجيان و روحانيت در اين زمينه برگزار شود.

سرپرست استانداري قم در پايان گفت: برگزاري جلسات طرح مشاركت مردمي به صورت منظم و با جديت پيگيري شود و مصوبات آن در راستاي اجرايي شدن مورد توجه قرار بگيرد.

انتهای پیام

captcha