فعالان قرآنی در خط مقدم طرح تربیت حافظان هستند
کد خبر: 3770682
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱

فعالان قرآنی در خط مقدم طرح تربیت حافظان هستند

گروه فعالیت های قرآنی - نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تاکید بر لزوم تشکیل جبهه فرهنگی قرآنی برای حفظ جزء 30 در کشور، گفت: فعالان قرآنی در خط مقدم طرح تربیت حافظان هستند.

فعالان قرآنی در خط مقدم طرح تربیت حافظان هستند

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام مجتبی شغلی، نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ ( بشارت ۱۴۵۲) که در اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد، اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی انس با قرآن است.

وی با اشاره به برگزاری طرح ملی حفظ جزء ۳۰ از تابستان سالجاری، افزود: امسال یک وفاق ملی برای اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ در کشور ایجاد شده است.

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تقدیر از عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی کشور در برگزاری این طرح، گفت: آموزش و پروش اولویت اول فرهنگی امسال خود را حفظ جزء 30 و اجرای طرح بشارت ۱۴۵۲ قرار داده است.

وی اعلام کرد: ناجا در سالجاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح بشارت ۱۴۵۲هزینه کرد و در کنار سازمان از موفق‌ترین نهادها در حفظ جزء 30 بود.

حجت‌الاسلام شغلی با بیان اینکه طرح ملی حفظ جزء ۳۰ محدودیت سنی ندارد، گفت: سه میلیارد تومان برای جوایز این طرح بودجه تعیین شده است و قسمت اعظم این جوایز متعلق به دانش‌آموزان است.

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی از اعطای جایزه به ۳۵ هزار نفر از برندگان طرح بشارت ۱۴۵۲ خبر داد و گفت: تاکنون در کشور طرحی به این عظمت نداشتیم و باید هرکس در هر مقامی گامی در این حوزه بردارد.

وی به تولید محصولات و نرم افزارهای مرتبط با این طرح اشاره کرد و افزود: اپلکیشن «بشارت» برای بزرگسالان و «سینا روبیک» برای دانش‌آموزان و معلمان در این راستا تولید شده و مورد استفاده کاربران تلفن‌های همراه است.

حجت‌الاسلام شغلی بیان کرد: مدرسه حفظ شبکه قرآن هم ساعت 20 هر شب به اجرای این طرح از طریق رسانه ملی می‌پردازد.

وی اضافه کرد: کمپین «تو هم می‌تونی» با تاکید بر این نکته که امسال هر کسی با هر مقدار محفوظاتی می‌تواند در این آزمون شرکت کند، در فضای مجازی و به صورت پوستر به عموم مردم اطلاع رسانی شده است.

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: علاقمندان از مرکز آموزش مجازی قرآن کریم سازمان اوقاف هم می‌توانند برای شرکت در طرح ملی ۱۴۵۲ استفاده کنند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل جبهه فرهنگی قرآنی برای حفظ جزء 30 در کشور، گفت: با وجود همه تلاش‌های انجام شده در حوزه فعالیت‌های قرآنی در کشور هنوز برای رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم.

حجت‌الاسلام شغلی با بیان اینکه فعالان قرآنی در خط مقدم طرح تربیت حافظان هستند، گفت: برکت و نور و امیدی در کار قرآنی هست در هیچ کاری نیست.

وی تصریح کرد: فعالیت قرآنی وابسته به هیچ حزب و جریانی نیست و رنگ و بوی الهی دارد، تنها فعالیتی که در امت اسلامی اشتراک محض دارد، فعالیت قرآنی است.

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به سابقه حفظ در کشورهای اسلامی دیگر، گفت: تعداد حافظان قرآن کریم کشور با در نظر گرفتن زمینه اعتقادی و امکانات جامعه ما در شان ایران نیست.

حجت‌الاسلام شغلی خاطرنشان کرد: قرآن کریم مانند باغی است که هر کسی با هر دید مادی و معنوی در آن وارد شود می‌تواند میوه مورد نظر خود را از آن می‌چیند.

انتهای پیام

captcha