برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس در آستانه اشرفیه
کد خبر: 3770684
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس در آستانه اشرفیه

گروه اجتماعی - بایرامی با ابراز امیدواری از اینکه آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس به نحو احسن در شهرستان آستانه اشرفیه که از ظرفیت های خوبی برخوردار است برگزار شود، گفت: یکی از نمادهای مقاومت استان آقا سید جلال الدین اشرف(ع) است.

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس در آستانه اشرفیه

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان امروز، 17 آذرماه در نشست برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ضرورت بهره گیری از خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید دارند، اظهار کرد: ما هیچ پدیده ای را نمی توانیم در جامعه نهادینه و تبدیل به یک فرهنگ ماندگار کنیم؛ مگر با زبان هنر که بهترین اهرم برای انتقال فرهنگ است.

وی با تاکید بر اینکه پر افتخارترین دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هشت سال دفاع مقدس است، افزود: خاصیت و خصوصیت دوران دفاع مقدس هم این است که مانند ذات انقلاب اسلامی مربوط به هیچ گروه، جریان، فرد و مجموعه ای نیست.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: دفاع مقدس انسجام بخش همه اقوام، مذاهب، صنوف، رشته ها و... بوده و به نظر می رسد اگر ما قرار باشد برای نسل حاضر و نسل های آینده موضوعی را باقی بگذاریم که نشان از قدرت مقاومت، ایستادگی، مردانگی و مروت باشد، باید آن را به عنوان یک نماد واقعی و مجسم نشان دهیم نه مانند اسطوره ها، زیرا اسطوره ها بیشتر زاییده ذهن هاست، در حالی که دفاع مقدس واقعیت است.

بایرامی با اشاره به اینکه موضوعات دانشی و علمی، بحث روز ما در حوزه دفاع مقدس است که باید در مقیاس استان گیلان و در برش استانی نهادینه کنیم، گفت: موضوعاتی مربوط به اسناد دفاع مقدس جزو مسائلی است که نیاز اساسی ماست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به احتمال وجود بیش از 5 میلیون قطعه سند در رابطه با یکصد هزار رزمنده گیلانی، خاطرنشان کرد: باید برویم و بتوانیم آنها را پیدا کرده و برای اهالی هنر، نویسندگان، شعرا و... ثبت و ضبط کنیم تا آنها را تبدیل به محصول کنند.

وی با اشاره به اثرگذاری کارهای فرهنگی و هنری، بیان کرد: برگزاری جشنواره ها از جمله اقدامات فرهنگی است و ما از دل این جشنواره ها، به دنبال استعدادیابی هستیم و معتقدیم که استعدادهای نهفته در استان باید جایی خودشان را نشان دهند.

بایرامی با تاکید بر اینکه تا ما بستر را آماده نکنیم شاید کسی نیاید و هنرش را عرضه نکنند، گفت: بخش دیگر هدف ما این است که می توانیم زمینه سازی کنیم تا کسانی که بودند و هستند را در طراز ملی و حتی فراملی تقویت کنیم تا بتوانند خودشان را نشان دهند.

وی اضافه کرد: انسان های هنرمند خوش ذوقی را در همین استان داریم که می توانند در عرصه فیلم های کوتاه و بلند در سطح کشور بدرخشند. البته ما می خواهیم با برگزاری این جشنواره ها مسائل بدیع و نو را به جامعه معرفی کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان ادامه داد: نو به نو کردن این کارها یک فرهنگ و سنتی است که رهبر معظم انقلاب هر ساله به مناسبت هایی شعرا را دور هم جمع می کنند و این به اهمیت موضوع اشاره دارد.

وی ادامه داد: اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و جشنواره ادبی «یوسف» که آثار کوتاه دفاع مقدس است، بهانه ای است تا از این دوستان تجلیلی به عمل بیاوریم و هم اینکه بتوانیم به عرصه ملی و استانی بشناسانیمشان.

بایرامی با ابراز امیدواری از اینکه آیین اختتامیه جشنواره مذکور به نحو احسن در شهرستان آستانه اشرفیه که از ظرفیت های خوبی برخوردار است برگزار شود، گفت: یکی از نمادهای مقاومت استان آقا سید جلال الدین اشرف(ع) است.

این مسئول فرهنگی همچنین از میزبانان اختتامیه جشنواره خواست تا دعوتنامه هایی به شهرستان ها فرستاده و از پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده شهدا، خانواده شهدای مدافع حرم و... دعوت کنند، زیرا میزبان اصلی این عزیزان هستند.

وی یادآور شد: با این برنامه ریزی ها امیدوارم بتوانیم دو جشنواره شعر و جشنواره ادبی «یوسف» را با هم به خوبی در این استان برگزار کنیم.

انتهای پیام

captcha