تشریح برنامه‌های سپاه برای تربیت حافظان قرآن
کد خبر: 3770714
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

تشریح برنامه‌های سپاه برای تربیت حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر قرآن و عترت ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب در تشریح اقدامات سپاه برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن از تدوین و اجرا کردن شیوه‌نامه «ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن» در این نیرو خبر داد.

محمد دیانت، مدیر قرآن و عترت ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه سپاه چه اقداماتی را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن انجام داده است، گفت:‌ در این راستا شیوه‌نامه‌ای تحت عنوان «ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن» در سپاه تنظیم و تدوین كردیم.

عمده نیروهای سپاه اكثر اوقات در مأموریت هستند
وی با بیان اینكه در این شیوه‌نامه 19 محتوا با 19 ابزار قرار دادیم، افزود: یكی از مهم‌ترین نكاتی كه باید در زمینه تربیت حافظان قرآن در سپاه مدنظر بگیریم این است كه بسیاری از نیروهای عمدتاً در مأموریت هستند و نمی‌توانند در كارگاه‌های آموزشی حضوری شركت كنند.
دیانت ادامه داد:‌ البته ما كارگاه‌های حضوری هم برپا می‌كنیم اما با بررسی‌هایی كه انجام دادیم، مشاهده شد كه بسیاری امكان شركت در این كارگاه‌ها به‌صورت منظم ندارند به همین دلیل این شیوه‌نامه را تدوین كردیم.

ارائه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری
مدیر قرآن و عترت ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در این شیوه‌نامه هم كارگاه‌های حضوری و هم آموزش‌های غیرحضوری قرار دارد كه البته بیشتر معطوف به حفظ غیرحضوری یا همان مجازی است.

محتوای شیوه‌نامه
وی به برخی از محتواهای این شیوه‌نامه اشاره كرد و گفت: در این شیوه‌نامه طرح‌های مختلفی را در نظر گرفتیم به عنوان مثال طرح بركت كه در آن آیات متناسب با اقتصاد مقاومتی آمده است، یا طرح فرقان كه آیات متناسب با دشمن‌شناسی است و طرح اسوه آیاتی است كه سیمای پیامبر(ص) در قرآن كریم را معرفی می‌كند و بدین ترتیب 19 محتوا را برای آن استخراج كردیم.
دیانت با بیان اینكه برخی از محتواها دارای 50 آیه و برخی دیگر به 600 یا 700 آیه هم می‌رسند، گفت:‌ هر كسی كه بخواهد می‌تواند در یكی از این محتواها ثبت‌نام كند.

ابزارهای مختلف‌
وی با بیان اینكه ما چندین ابزار برای حفظ قرآن كریم در نظر گرفته‌ایم كه یكی از آن‌ها شركت در كارگاه حضوری است، گفت: روش دیگر ما برپایی كارگاه مجازی است به این صورت كه هر 10 یا 15 نفر را به یك كارشناس قرآن وصل می‌كنیم كه به‌صورت تلفنی به آن‌ها آموزش دهد.
مدیر قرآن و عترت ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: همچنین آموزش‌های حفظ قرآن را به‌صورت صوتی بر روی فلش مموری یا سی دی ارائه می‌دهیم تا افرادی كه امكان حضور در كلاس‌های حضوری ندارند، هر وقت فرصت داشتند این آموزش‌ها را گوش داده و قرآن را حفظ كنند.
وی یادآور شد: به عنوان مثال حفظ یك آیه قرآن نیم ساعت زمان می‌برد كه آموزش حفظ را بر روی سی دی قرار دهیم و هر فردی می‌تواند آن را در مسیر رفت و برگشت در خودرو گوش دهد و آیات قرآن را حفظ كنند.
انتهای پیام

captcha