تکیه بر قدرت و ثروت با آرمان‌های شهدا و دانشجویان سازگاری ندارد
کد خبر: 3770730
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

تکیه بر قدرت و ثروت با آرمان‌های شهدا و دانشجویان سازگاری ندارد

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر این‌که مراکز قدرت و ثروت که بر هوای نفس‌شان پافشاری می‌کنند، باید رسوا شوند، گفت: تکیه بر قدرت و ثروت با آرمان‌های شهدا و دانشجویان سازگاری ندارد.

تکیه بر قدرت و ثروت با آرمان‌های شهدا و سازگاری ندارد

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد شنبه، هفدهم آذرماه در یادواره شهدای دانشجوی شهرستان الیگودرز که به‌مناسبت روز دانشجو با حضور خانواده‌های شهدا و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: روز دانشجو یک فرصتی است برای بیان آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌هایی که دانشجویان به‌دنبالش هستند.
وی با بیان این‌که روز دانشجو یک فرصتی است برای این‌که ما به توانمندی نسل جوان‌مان پی ببریم، گفت: دانشجو یعنی جوان تحصیل‌کرده، جوان فرهیخته، جوان آماده به کار و جوانی که با دل پاک با اخلاص با اراده قوی می‌خواهد در عرصه اجتماع ورود پیدا کند.
آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: در میان اقشار، قشر دانشجو برجستگی‌هایی دارد و آن برجستگی‌های دانشجویان در صراحت، واقعیت بی‌تعارف بودن مطالبه‌گر بودن حرف زدن، سیاسی بودن درک کردن و بصیرت داشتن است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: سؤالاتی که امروزه در خصوص دانشجویان و رابطه آن‌ها با انقلاب پرسیده می‌شود این است که آرمان دانشجویان شهید قبل از انقلاب چه بوده است؟ آیا لازم است امروز هم در این آرمان‌ها پافشاری داشته باشیم؟ آیا بعد از 65 سال که از آن حرکت ضداستکباری می‌گذرد باز باید بر آن حرکت پافشاری شود؟
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که اگر مروری بر حرکت تاریخی دانشجویان داشته باشیم می‌بینیم که آرمان‌های دانشجو‌یان چیزی جز اصلاح‌خواهی، عدالت‌خواهی، حق‌طلبی، استکبار‌ستیزی، رسیدن به سعادت و خوشبختی جامعه نبوده است، تصریح کرد: آن‌چه را که ما بعد از 65 سال از جنبش دانشجویی شاهد هستیم این است که این حرکت یک ماهیت ثابت و استواری داشته است.

باور مهدویت یک آرمان الهی است که باید ادامه پیدا کند

وی اضافه کرد: از نظر قرآن‌کریم جامعه بشری به دو قسم تقسیم می‌شود، جبهه استکبار و جبهه استضعاف، جبهه حق و جبهه باطل، جبهه مقاومت و جبهه سازش و آن‌قدر این دو جبهه با هم مبارزه می‌کنند تا سرانجام مستضعفین و بندگان صالح خدا بر زمین حاکم می‌شوند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که آن چیزی که ما تحت عنوان باور مهدویت بر آن پافشاری می‌کنیم، یک آرمان الهی است که باید ادامه پیدا کند، گفت: مبارزه حضرت نوح با جبهه استکباری، مبارزه حضرت ابراهیم با جبهه نمرود، مبارزه حضرت موسی با فرعون و فرعونیان، مبارزه پیامبر اسلام(ص) با سران مستکبر قریش، نشان می‌دهد که این آرمان مبارزه با استکبار و ظلم‌ستیزی بسیار مقدس است.
آیت‌الله میرعمادی آرمان‌های دانشجویان که از طینت پاک آن‌ها برخواسته است را مقدس دانست و عنوان کرد: آرمان‌های شهیدان مقدس است؛ زیرا برایش خون پاک ریخته شده است، برای این‌که در جبهه حق قرار دارند و برای همین است که باید برای حفظ این آرمان‌ها باید پافشاری داشته باشیم.
وی با بیان این‌که جبهه استکبار داری خصلت برتری‌طلبی و برتری‌جویی و خود بزرگ‌بینی است، تصریح کرد: تا زمانی‌که این خصوصیت در جبهه استکبار وجود دارد، عدالت‌خواهان نمی‌توانند ساکت بنشینند، دانشجویان نمی‌تواند ساکت بنشیند؛ چراکه باید یا عدالت باشد یا استکبار، یا عدالت باشد یا ظلم باشد.

لزوم مبارزه با تبعیض و اشرافیت

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که اگر روزی دانشجویان در برابر تبعیض و اشرافیت مبارزه کردند، امروز هم باید در برابر اشرافیت مبارزه کنند، اظهار کرد: چه معنی دارد در مملکتی که یک کارگر ساده چیزی حدود 1.5 میلیون دریافتی دارد کسانی بالای 90 میلیون حقوق بگیرند؟ نباید سکوت کرد.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: این‌که مقام معظم رهبری به دانشجویان سفارش می‌کنند مطالبه‌گری کنید، منظورشان قرار گرفتن در همین جبهه است؛ چراکه در یک برهه‌ای از زمان سکوت باعث شد که عده‌ای سوء‌استفاده کنند و زیاده‌خواه شوند خود و خانواده‌هایشان حقوق‌های نجومی بگیرند و از مردم هم طلبکار باشند، این‌ها با آرمان‌ها شهدا سازگاری ندارد.
وی با تأکید بر این‌که مراکز قدرت و ثروت که بر هوای نفس‌شان پافشاری می‌کنند، باید رسوا شوند، گفت: عده‌ای با برخورداری از قدرت و ثروت تا می‌توانند چپاول‌گری کنند، تا آنجایی‌که سلاح قدرت‌شان کاربرد دارد سلاح قدرت و آن جایی‌که ثروت‌شان برنده است از سلاح ثروت استفاده می‌کنند که تکیه بر قدرت و ثروت با آرمان‌های شهدا و دانشجویان سازگاری ندارد.
در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای دانشجوی شهرستان الیگودرز تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha