احیای روحیه خودباوری زیر سایه اشتغال کمیته امداد
کد خبر: 3770755
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

احیای روحیه خودباوری زیر سایه اشتغال کمیته امداد

گروه اجتماعی ـ کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارائه تسهیلات اشتغالزایی اولین قدم و اساسی‎ترین گام را در ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و عدم اتکا به دیگران برای مددجویان فراهم می‌کند.

احیای روحیه خودباوری زیر سایه اشتغال کمیته امداد

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، عمران و آبادانی دنیا به دست انسان‌ها صورت گرفته است، براساس تلاش و کوشش انسان‌ها امروزه شاهد پیشرفت‌های فزاینده علم و تکنولوژی و صنعت هستیم‌.

انسان همواره با کار و تلاش زنده است و روزی او از راه فعالیت و کار و کوشش حاصل می‌شود. دین مبین اسلام نیز همواره انسان‌ها را به تلاش و کوشش و کسب روزی حلال و استفاده از دسترنج خود تشویق کرده است‌.

به فرموده ائمه معصومین(ع‌) خداوند انسان‌های دارای شغل و حرفه را دوست می‎دارد و تلاش و کوشش جهت به دست آوردن روزی حلال در ردیف جهاد فی سبیلالله عنوان‌ شده است.

کمیته امداد امام خمینی(ره) با الهام از تعالیم شرع مقدس همواره سعی بر این دارد که اصولی‌ترین و شایسته‎ترین خدمات را نسبت به مددجویان مورد حمایت ‌انجام دهد.

بر همین اساس طرح‌ها و فعالیت‌های خودکفایی را در رأس برنامه‎های خود قرار داده‌ است. کمیته امداد با ارائه تسهیلات اشتغالزایی اولین قدم و اساسی‎ترین گام را در ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و عدم اتکا به دیگران برای مددجویان فراهم می‌کند.

احیای روحیه خودباوری زیر سایه اشتغال کمیته امداد

پرداخت ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی

رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: طی هشت‌ماهه سال جاری ۲۱ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل منابع بانکی و امدادی به ۱۱۹۱ طرح پرداخت شد.

وی افزود: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت و پرداخت تسهیلات لازم در طرح‌های خودکفایی(خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان‌افزایی) و کارانگیزی نقش مهمی در جهت توانمندسازی آنان ایفا می‌کند.

سلم‌آبادی اظهار کرد: طرح‌های اشتغال بر اساس استعداد و توانایی‌های فردی مددجویان و با ارائه‌ آموزش‌های فنی، تخصصی و مهارت‌آموزی به آنان اجرا می‌شود و طی این مدت ۴۲۷ طرح توسط مجریان زن با اعتبار پنج میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومان و تعداد ۷۶۴ طرح توسط مجریان مرد با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان در سطح استان اجرا شده است.

وی به همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۱۹۱ طرح اجر شده در استان، ۸۶۵ طرح از محل منابع بانکی و ۳۳۵ طرح از محل منابع امدادی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال باهدف کمک به پایداری و ارتقاء ضریب موفقیت شغلی، تحت نظارت مستمر و راهنمایی مداوم کارشناسان اشتغال انجام می‌شود، اظهار کرد: بیشتر تسهیلات پرداخت شده در زمینه‌های خدماتی، دام‌پروری، کشاورزی و صنایع‌دستی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت صورت گرفته است.

انتهای پیام

captcha