آغاز تبادل دانش حلال با کشورهای جهان
کد خبر: 3770782
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
جنت بیان کرد:

آغاز تبادل دانش حلال با کشورهای جهان

گروه سلامت ــ رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران فرهنگ‌‎سازی و گسترش تحقیقات فقهی، علمی و شناسایی حوزه حلال را از اقدامات این مرکز طی یک‌سال گذشته دانست.

دلایل سکوت مرکز تحقیقات حلال طی یک‌ سال گذشته/ آغاز تبادل دانش حلال با کشورهای جهانبهروز جنت، رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به سکوت یکساله این مرکز پس از کنفرانس فرآورده‌های حلال در مشهد اظهار کرد: این حوزه دارای تبعات اجتماعی بوده و به همین دلیل کار‌های این حوزه حساسیت زیادی را بر می‌انگیزد و مردم هم نسبت به آن حساسیت فراوانی دارند، بر همین اساس مرکز در سکوت خبری به کار‌های خود می‌پردازد.
وی افزود: ما در یک سال گذشته کار‌های تحقیقاتی در حوزه‌های فقهی، اجرایی و شناسایی مواد حلال و فرهنگ‌سازی را گسترش دادیم.
جنت بیان کرد: ایران یک کشور اسلامی بوده و مردم از حلیت مواد مصرفی داخلی اطمینان کامل دارند، بر همین اساس تمرکز این مرکز بر روی خارج از مرز‌ها و همکاری با کشور‌های اسلامی دیگر است، از سوی دیگر بسیاری از کشور‌های اسلامی نیز با توجه به توان علمی ایران انتظار فعالیت بیشتری از ما دارند.
وی ادامه داد: مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران همچنین در این یک‌سال گذشته کار‌های تحقیقاتی را با کشور‌های اروپایی و آسیای جنوب شرقی گسترش داده و تبادل اطلاعات و دانش حوزه حلال را آغاز کرده است.
رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با اشاره به تفکیک وظایف حوزه حلال با سازمان استاندارد اظهار کرد: بر اساس مقررات در حال حاضر سازمان استاندارد مسئول اعطای نشان استاندارد بوده و مرکز تحقیقات حلال، چون یک مرکز علمی و تحقیقاتی است ضمن پشتیبانی از ارگان‌های نظارتی، گواهی حلیت و حلال را صادر می‌کند در حوزه مواد غذایی نیز این تفکیک وظایف وجود دارد، پروانه ساخت را وزارت بهداشت و نشان استاندارد کاربردی را سازمان ملی استاندارد.
جنت همچنین در مورد اقدامات و پروژه‌های جدی مرکز تحقیقات حلال نیز یادآور شد: در حال حاضر بر روی روش‌های سریع ژلاتین‌های حلال و افزایش میزان دقت شناسایی کار می‌شود، هم اینکه میزان دقت هم به زیر یک درصد رسیده است.
انتهای پیام
captcha