اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره» از 25 آذر در سالن استاد سمندریان
کد خبر: 3770795
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره» از 25 آذر در سالن استاد سمندریان

گروه هنرــ نمایش دفاع مقدسی«خنکای ختم خاطره» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ از 25 آذر، اجرای خود را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایکنا؛ نمایش دفاع مقدسی«خنکای ختم خاطره» را حمیدرضا آذرنگ نخستین‌بار سال 88 به درخواست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به رشته تحریر درآورد که در جریان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» جایزه نخست نویسندگی بخش بین‌الملل را از آن خود کرد و البته نخستین‌بار این نمایش به کارگردانی نیما دهقان به روی صحنه رفت و یکی از پُرمخاطب‌ترین نمایش‌های آن سال لقب گرفت.

اما خلاصه داستان این نمایش به شرح زیر است:

سربازی به نام یوسف که در کما به سر می‌برد، همه‌چیزش از بین رفته و فقط چشم و دلش سالم مانده‌اند. فرشته‌ای واسطه آمدن او از عالم برزخ به زمین (دنیای زندگان) می‌شود. یوسف در زمین خانواده‌هایی را می‌بیند که هر یک منتظر یوسف مفقودالاثر خودشان هستند. مأموران بنیاد شهید هر چه بیشتر تلاش می‌کنند تا والدین اصلی یوسف را بیابند با متقاضیان بیشتری روبرو می‌شوند و این روند به گونه‌ای فزاینده و بدون پایان تا انتها ادامه می‌یابد. یوسف به شرط آنکه در زمین هرگز لب به سخن نگشاید، اجازه پیدا می‌کند پس از ۲۵ سال به زمین و نزد زندگان بازگردد. با پخش خبر زنده شدن شهید، خانواده‌های زیادی می‌گویند که این شهید زنده شده متعلق به آنان است و خنکای ختم خاطره زندگی این خانواده‌ها و مشکلات آنان را به نمایش می‌گذارد.

این نمایش طی این سال‌ها به کارگردانی افرادی همچونسعید توکلی، محسن سپاسی، حامد ادوای و... به روی صحنه رفت و حال پس از قریب به یک دهه از نگارش آن، نویسنده خود قصد کارگردانی و به روی صحنه بردن آن را دارد.

از مجموع آثار نمایشی حمیدرضا آذرنگ در حوزه دفاع مقدس، دو اثر شاخص او یکی «خنکای ختم خاطره» و دیگری «ترن» با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بودند و طی این سال‌ها واکنش‌های ضد و نقیض در مواجهه با آن صورت گرفت؛«ترن» سال گذشته توسط خود آذرنگ کارگردانی شد و این‌بار باید دید او «خنکای ختم خاطره» که خود آن را نوشته است چگونه کارگردانی خواهد کرد.

فاطمه معتمدآریا، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی از جمله بازیگران اصلی این نمایش هستند که از 25 آذر اجرای آن هر شب ساعت 20 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام    

    

captcha