تفسیر سوره «یوسف» در دارالقرآن ریحانة‌النبی(س)
کد خبر: 3770800
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
امروز برگزار می‌شود؛

تفسیر سوره «یوسف» در دارالقرآن ریحانة‌النبی(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ دارالقران ریحانة‌النبی(س) فرهنگ‌سرای کار و تعاون، امروز، 18 آذرماه به شرح و تفسیر سوره مبارکه «یوسف» می‌پردازد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به‌منظور ترویج مراجعه و بهره‌برداری از متون دینی در زندگی روزمره، جلسه شرح و تفسیر سوره مبارکه «یوسف» با حضور سعیده‌السادات باقری، مدرس علوم قرآنی امروز، 18 آذرماه از ساعت 16 تا 18 ویژه بانوان در دارالقران ریحانة‌النبی(س) فرهنگ‌سرای کار و تعاون برگزار می‌شود.
سوره یوسف، دوازدهمین سوره قرآن دارای ۱۱۱ آیه ‌است و سوره‌ای مکی است. تمام آیات این سوره به جز چند آیه آخر آن، سرگذشت یوسف فرزند یعقوب را بیان می‌کند و از مجموع ۲۷ باری که کلمه «یوسف» در قرآن به کار رفته، ۲۵ بار آن در این سوره است.
قرآن این داستان را «بهترین داستان‌ها» می‌نامد و یوسف را قهرمان عرصه تقوا و پاکدامنی معرفی می‌کند. داستان یوسف در قرآن با آنچه در تورات آمده متفاوت است از این نظر که در داستان قرآنی یعقوب دروغ فرزندانش را در مورد کشته ‌شدن یوسف باور نمی‌کند و شکیبایی پیشه می‌کند.
علاقه‌مندان جهت شرکت در این جلسه می‌توانند به نشانی بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک 76، فرهنگ‌سرای کار و تعاون مراجعه کنند.
نیلوفر احمدی
انتهای پیام

captcha