اخذ مالکیت ۳ موقوفه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در خرم‌دره
کد خبر: 3770819
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

اخذ مالکیت ۳ موقوفه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در خرم‌دره

گروه اجتماعی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خرم‌دره از اخذ مالکیت سه موقوفه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در یکی از روستا‌های خرم‌دره خبر داد و گفت: رقبات این روستا نیز ۲ هزار و ۸۴۸ مورد بود که سنددار شده است.

اخذ مالکیت 3 موقوفه به ارزش 20 میلیارد تومان در خرم‌درهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو امروز، 18 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی امور موقوفات مورد توجه قرار داده، توسعه و حفظ حقوق موقوفات است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه تاکنون اقدامات قابل توجهی در راستای احیای موقوفات و همچنین اخذ حقوق آنها صورت گرفته است، افزود: در همین راستا از اول سال تاکنون ۲۰ سند تک‌برگی موقوفات به ارزش ۲ میلیارد و 800 میلیون تومان رفع تصرف شده که مربوط به مزرعه دستاران بوده است.
خدابنده‌لو با بیان اینکه اخیرا در روستای رحمت‌آباد نیز سه سند به متراژ 973 هکتار با ارزش بیش از 20 میلیارد تومان احراز مالکیت شد، گفت: این موقوفات شامل موقوفه محبوبه خانم، شاه بگیم خانم، میرزا ابوالفتوح است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه در روستای رحمت‌آباد از 96 شعیر 12 شعیر موقوفه است، گفت: رقبات این روستا نیز 2 هزار و 848 مورد بود که سنددار شده است.
وی با بیان اینکه مجموع موقوفات شهرستان خرم‌دره 72 فقره است؛ تصریح کرد: از این تعداد 54 تا انتفاعی و 18 تا منفعتی است.
انتهای پیام
captcha