کتابخوانی با عنوان ورود آقایان ممنوع!
کد خبر: 3770825
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

کتابخوانی با عنوان ورود آقایان ممنوع!

گروه فرهنگی - مؤسسه فرهنگی ـ هنری مقر کتاب، پایگاهی برای مطالعه، برگزاری نمایشگاه کتاب و ... است که مختص بانوان است و عنوان ورود آقایان ممنوع! کنار درب آن جلب توجه می‌کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، مقر کتاب اسمی بود که به گوشم آشنا نبود اما همانطور که از اسمش معلوم بود باید مکانی پر از کتاب باشد، توسط یکی از دوستان به جلسه آشنایی با مقر کتاب در کرمان دعوت شدم.
دم در آن تابلویی به نام مؤسسه فرهنگی مقر کتاب نصب شده بود، همین طور که از پله‌های زیر زمین پایین رفتیم نوشته بود، ورود آقایان ممنوع! کفش‌های زیادی در جاکفشی بود که تا سقف قفسه داشت، وارد شدیم جمعیت زیادی روی صندلی‌ها نشسته بودند که روحیه جهادی و بسیجی از ظاهر و رفتارشان مشخص بود.
عکس‌های شهدا به در دیوار بود و بین آن‌ها احادیثی از ائمه به چشم می‌خورد همچنین تزئینات زیبای دیگری چشم‌نوازی می‌کرد‌. قفسه‌های کتاب هم دور تا دور چیده شده بودند و یک گوشه هم جایی برای نگهداری کودکان بود.
با لبخند به ما خوش آمد گفتند، یک روحانی درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی و تأکید آن در دین اسلام می‌گفت.
کمی که گذشت منتوجه شدیم روزها بانوان در این مکان جمع می‌شوند و دور هم کتاب می‌خوانند و همچنین با جذب خیر و کمک برای مناطق محروم کتاب می‌خرند و می‌فرستند و مسابقه کتابخوانی برگزار می‌کنند.
خانم کاظمی مسئول این مقر کتاب بود که بسیاری احترامش را داشتند و خودش نیز لحنی مهربان داشت، می‌گفت: بیشتر کتاب‌های مقر کتاب درباره بصیرت‌افزایی و شهدا است و البته هر کتابی که وارد مقر کتاب می‌شود توسط 4 استاد در قم تایید می‌شوند و بیشتر کتاب‌ها روان و کم حجم هستند.
از دوستی که که کنارم نشسته بود پرسیدم برای چه بسیاری از کتاب‌ها در مورد شهداست مگر همه کتابخوانی همین است؟ او گفت ما بر این معتقدیم که شهید بالاخره کاری کرده است تا شهید شده و در زندگی‌اش ویژگی خاصی داشته برای همین ابتدا زندگی‌نامه شهدا را می‌خوانیم تا فرامین آن‌ها را در زندگی‌مان جاری کنیم.
دیدن آن همه کتابخوان آن هم داوطلبانه در یک جا واقعاً برایم جذاب بود آن هم در این زمان که سرانه مطالعه در کشورمان به شدت پایین است و تکنولوژی مجال کتاب دست گرفتن را به انسان‌ها نمی‌دهد؛ افرادی که آنجا بودند از صحبت‌هایشان مشخص بود که کتاب‌ها چقدر مؤثر بودند و دایره لغات کلماتشان شیوا‌تر بود.
به جز این مقر 2 مقر کتاب دیگر نیز در کرمان فعال است و البته مؤسسه فرهنگی مقر کتاب در سرار ایران شعبه دارد.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است که سرانه مطالعه ایرانی‌ها 7 دقیقه در روز است، کاش از همین امروز به خودمان قول دهیم روزانه قدری مطالعه کنیم‌.
انتهای پیام

captcha