وزارت آموزش و پرورش و علوم به اشتغال جوانان ورود پیدا کنند
کد خبر: 3770864
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۳
زاهدی:

وزارت آموزش و پرورش و علوم به اشتغال جوانان ورود پیدا کنند

گروه اجتماعی - نماینده مردم شهرستانهای کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید وزارت آموزش و پرورش و علوم در بحث اشتغال ورود پیدا کنند، زیرا نوآوری، خلاقیت و توانمندسازی در آموزش ما وجود ندارد و تنها به یادگیری علوم می‌پردازیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دیروز یکشنبه، 18 آذرماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان گفت: افتتاح دو پروژه ورزشی بین‌المللی در سطح استان کرمان کار بسیار بزرگی بود که می‌تواند با برگزاری بازی‌های کشوری و جهانی زمینه توسعه منطقه را فراهم زد.
وی افزود: در شهرستان‌های کرمان و راور مشکلاتی در حوزه ورزش داریم و دو سالن ورزشی داریم که قابل استفاده نیست، بنابراین درخواست می‌شود با اختصاص بودجه و حمایت مسوولان ورزشی اعتباری برای تکمیل آنها تخصیص داده شود تا برای ورزشکاران قابل استفاده باشد.
زاهدی تصریح کرد: شرکت ملی مس فعالیت‌هایی در بخش احداث استادیوم و زمین فوتبال در دست انجام دارد، اما در حوزه اجرا به مشکلاتی برخورد کرده با توجه به اینکه 80 درصد کار انجام شده است، درخواست داریم هرچه سریعتر با حضور مسوولان مس نشستی برگزار شود تا بتوان از ظرفیت این فضاهای ورزشی استفاده کرد.
وی ادامه داد: هیئت‌های ورزشی در تمام شهرهای استان دچار مشکل هستند و در کرمان که مرکز استان محسوب می‌شود، اوضاع بدتر است، بنابراین تقاضا می‌شود به این هیئت‌ها کمک شود.
زاهدی بیان کرد: با توجه به اینکه ماهان شهر گردشگری و توریستی است، زمین چمن آن نیاز به تزریق مالی برای ساماندهی دارد تا بتوانیم، مسابقات استانی و کشوری را در آنجا برگزار کنیم.
وی با اشاره به اختصاص 0.27 درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش گفت: تقاضا می‌شود از این محل کمک ویژه‌ای به استان کرمان بشود و ما نیز در مجلس در بحث اشتغال جوانان آماده همکاری هستیم.
نماینده مردم شهرستانهای کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معتقد هستیم به دورانی که سازمان ملی جوانان مستقل بود، برگردیم، زیرا ورزش بر سایر مسائل جوانان سایه انداخته است، بنابراین باید یک متولی ویژه برای آن وجود داشته باشد و این سازمان جدا شود.
زاهدی تأکید کرد: در ابتدا باید وزارت آموزش و پرورش و علوم در بحث اشتغال ورود پیدا کنند، زیرا نوآوری، خلاقیت و توانمندسازی در آموزش ما وجود ندارد و تنها به یادگیری علوم می‌پردازد، بنابراین باید اول یک رویکرد برای اصلاح آموزش وجود داشته باشد و در کنار آن موضوع استارت‌آپ‌ها در دستور کار قرار گیرد و ما نیز در مجلس از آن به صورت جدی حمایت می‌کنیم و در این مقطع باید بحث توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در اولویت قرار دهیم.
انتهای پیام

captcha