حفظ جزء سی؛ اولویت نخست پرورشی در آموزش و پرورش
کد خبر: 3770916
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

حفظ جزء سی؛ اولویت نخست پرورشی در آموزش و پرورش

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ستاد حفظ اوقاف کشور با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش اولویت اول فعالیت‌های پرورشی را حفظ جزء سی قرآن کریم قرار داده است، گفت: در این راستا سازمان بسیج با عزم خوبی در اجرای طرح ملی ۱۴۵۲ پای کار آمدند.

حفظ جزء سی؛ اولویت نخست پرورشی در آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد امیری، نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ستاد حفظ اوقاف کشور امروز یک‎شنبه، هجدهم آذر در جلسه هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌‌های اجرایی طرح «بشارت» ۱۴۵۲ در سالن اجتماعات اوقاف و امور خیریه استان لرستان، اظهار کرد: کار ویژه نهادهای عضو شورای توسعه قرآنی از ۱۲ سال پیش با عنوان طرح ۱۴۴۱ شروع به کار کرد مناسبت آن سالروز نزول وحی است‌.
وی حفظ جزء سی با نگاه رسانه‌ای را از اهداف طرح ۱۴۵۲ برشمرد و با اشاره به پخش برنامه مدرسه حفظ از شبکه قرآن، تصریح کرد: این برنامه ساعت ۲۰ شب از شبکه قرآن پخش می‌شود و کلیت آن آموزش حفظ قرآن است.
امیری مزیت طرح ۱۴۵۲ را کار رسانه‌ای دانست که در آن صورت گرفته است و افزود: در برنامه مدرسه حفظ موارد نیاز آموزش حفظ بیان می‌شود.
نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ستاد حفظ اوقاف کشور با ذکر این مطلب که آموزش حفظ جزء سی در سه بخش تقسیم‌بندی شده است، اضافه کرد: درس نامه حفظ مفاهیم تالیف شده برای قشر دانشجویان معلمان و طلاب با هدف تبیین حفظ جز سی تهیه شده است.

عرضه نرم‌افزار «حفط نور» با هدف آموزش حفظ قرآن
وی از تهیه دفترچه حفظ جز سی خبر داد و گفت: اپلیکیشن حفظ نور نیز تهیه شده که این اپلیکیشن بخش بخش کردن آیات در آن بیان شده است.
امیری تبلیغات را بخش مهم طرح ملی ۱۴۵۲ برشمرد و با ذکر این مطلب که پوستر طرح تهیه شده است، اضافه کرد: کمپین‌های شهری نیز برای تبلیغ این طرح شکل گرفته است کمااینکه هدف ما از تبلیغات ایجاد انگیزه افراد است.

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ستاد حفظ اوقاف کشور با ذکر این مطلب که امسال وزیر آموزش و پرورش اولویت اول در حوزه فعالیت پرورشی را حفظ جز سی قرار داده است، اضافه کرد: سازمان بسیج با یک عزم خوبی در اجرای طرح ملی ۱۴۵۲ پای کار آمدند.

۹ اسفند؛ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم

وی از چاپ ۲۲۰ هزار پوستر ستارگان آسمانی و نصب آن در کلاس‌ها با هدف معرفی حافظان در هر کلاس درس خبر داد و افزود: ۹ اسفند آزمون سراسری حفظ و مفاهیم در همه استان‌ها برگزار می‌شود به طوری که اگر کسی حافظ جزء سی بود می‌تواند در این آزمون شرکت کند.
امیری با ذکر این مطلب که ۳۵ هزار جایزه برای طرح ۱۴۵۲ در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: آزمون کارمندان دولت برای کارت حفظ سوره ناس تا زلزال معادل ۸ ساعت ضمن خدمت برای کارمندان محسوب می‌شود.
نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ستاد حفظ اوقاف کشور با اشاره به اینکه بسیج سرفصل‌های قرآنی دارد و آموزش و پرورش هم کار قرآنی انجام می‌دهد، اضافه کرد: هدف ما یک‌دست شدن و هماهنگ شدن فعالیت‌های قرآنی است.

مهارت‌های حفظ قرآن به معلمان آموزش داده شود

وی با تاکید بر ضرورت آموزش مهارت‌های حفظ به معلمان، تصریح کرد: مرکز آموزش حفظ مجازی در اوقاف و امور خیریه فعالیت دارد و کسانی که علاقمند به حفظ هستند می‌توانند به صورت غیرحضوری هم حافظ قرآن شوند.
وی از فعالیت مرکز تربیت مربی در اوقاف وامور خیریه خبر داد و گفت: افرادی که ۵ جز حفظ هستند در دوره‌های مربی حفظ قرآن شرکت می‌کنند و به عنوان مربی حفظ مشغول به فعالیت می‌شوند.

انتهای پیام

captcha