این صدای تکراری را آرام کنید
کد خبر: 3770930
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

این صدای تکراری را آرام کنید

هنوز اولین برف، روی سقف خانه‌تان را نپوشانده، اما سرفه‌هایتان شروع شده. فرقی نمی‌کند که در یک دقیقه، چند بار سرفه می‌کنید. متخصصان می‌گویند گاهی سرفه‌های کوچک هم می‌توانند توان شما را کاهش دهند و گذراندن روز را برایتان دشوار کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از هفته نامه آتیه نو، درد قفسه سینه معمولا با سرفه‌ها همراه می‌شود و خشکی گلو، نفس کشیدن را به‌ویژه در زمان خواب دشوار می‌کند. اگر شما هم در روزهای پایانی پاییز، از سرفه‌های آرام نشدنی گلایه دارید، به این توصیه‌ها عمل کنید.

 

خانه را مرطوب کنید
یک دستگاه بخور گرم، می‌تواند ناجی شما باشد. مرطوب شدن هوای خانه، زمینه را برای کاهش سرفه‌ها و کمتر کردن خشکی گلو و بینی فراهم می‌کند.
اما گذشته از مرطوب نگه‌داشتن هوای خانه، با نوشیدن مایعات بیشتر و مرطوب نگه‌داشتن مجرای گلویتان هم می‌توانید به کاهش این مشکل کمک کنید.

نوشیدنی‌های گرم را امتحان کنید
به توصیه مادربزرگ‌ها عمل کنید و در زمان شدت گرفتن سرفه‌هایتان نوشیدنی گرم میل کنید. گرمای مایعاتی که از راه گلوی شما می‌گذرند، می‌تواند التهاب آن را کاهش و گلوی شما را تسکین دهد.

هر روز دوش آب‌گرم بگیرید
یکی دیگر از راه‌های واردکردن رطوبت بیشتر به مجاری تنفسی‌تان، گرفتن دوش آب گرم و رفتن به سوناست. حمام بخار، یکی از راه‌های خوب تسکین سرفه است و حتی اگر دلیل سرفه‌کردن‌هایتان آلرژی باشد هم حال شما را خوب می‌کند.

از رایحه‌ها فاصله بگیرید
نه تنها عطرها و اسپری‌های بدن، بلکه خوشبوکننده توالت و ماشین ظرف‌شویی هم می‌تواند حال شما را خراب کند. اگر بیش از اندازه سرفه می‌کنید، باید حواستان به مایع لباس‌شویی که انتخاب می‌کنید هم باشد. رایحه زیاد، بلای جان شماست.

آویشن درمانی کنید
برای آرام‌کردن گلویتان می‌توانید آویشن دم‌شده بنوشید یا اینکه از داروخانه، شربت‌های ضدسرفه حاوی آویشن را تهیه کنید.
گذشته از این، حتما با یک قطره یا اسپری بینی ضداحتقان، هر روز چند بار مجرای بینی‌تان را تمیز و مرطوب کنید.

captcha