تلاش برای از سرگیری هم‌اندیشی اساتید قرآنی
کد خبر: 3770936
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
توپچی خبر داد:

تلاش برای از سرگیری هم‌اندیشی اساتید قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس فرهنگ‌سرای قرآن با اشاره به اینکه از سرگیری جلسه هم‌اندیشی اساتید جلسات سنتی قرآن از جمله طرح‌های پیشنهادی به کمیته قرآنی ستاد دهه فجر خواهد بود، اظهار کرد: اهتمام ویژه‌ای برای برپایی از سرگیری هم‌اندیشی اساتید قرآنی به منظور شناسایی آسیب‌های فعالیت‌های قرآنی در شهر تهران انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ نشست‌ ‌هم‌اندیشی اساتید جلسات سنتی قرآن از سال 1395 به همت فرهنگ‌سرای قرآن و نهادها و دستگاه‌های قرآنی چون سازمان دارالقرآن الکریم و دیگر مجموعه‌‌های قرآنی کشور برپا شده است.
 نشست‌ فوق طی برنامه‌ریزی اولیه، سالی یک‌بار‌انجام می‌شد که دو جلسه آن یکی به میزبانی سازمان دارالقرآن و دیگری در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب سرچشمه و با دعوت از اکثریت اساتید قرآنی طی سال 95 و 96 تشکیل شد.
اطلاع از اوضاع و احوال اساتید و مدرسان قرآن، بازآموزی و ارتقای کیفی برخی از سرفصل‌ها چون بهبود روش‌های جلسه‌داری و آموزش امور تخصصی در زمینه‌های مختلف قرائت و تدوین جدول معرفتی دانش‌ قرائت از مهم‌ترین اهداف برپایی این جلسات هم‌اندیشی بود.
بنا بر گفته علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن درباره سرانجام اجرای این جلسه، این طرح احتمالا جزء طرح‌های پیشنهادی است که به کمیته قرآنی ایام دهه فجر اعلام می‌شود و در صورت موافقت طی آن ایام اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال برخی از اساتید قرآن، اهتمام ویژه‌ای برای برپایی از سرگیری هم‌اندیشی اساتید قرآنی به منظور شناسایی آسیب‌های فعالیت‌های قرآنی در شهر تهران انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha