۷۵ وقف جدید در لرستان ثبت شد/ سهم امسال؛ ۳ وقف قرآنی
کد خبر: 3770974
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

۷۵ وقف جدید در لرستان ثبت شد/ سهم امسال؛ ۳ وقف قرآنی

گروه فرهنگی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از ثبت ۷۵ وقف جدید در سال جاری در استان خبر داد و افزود: امسال یک وقف قرآنی در سطح استان ایجاد شد.

ثبت ۷۵ وقف جدید در لرستان/ ۳ وقف قرآنی ایجاد شد

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه لرستان ظهر امروز، ۱۸ آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه وقف در جامعه اسلامی، اظهار کرد: وقف سیره جاریه پیامبر (ص) و اهل‌بیت(ع) است و در اسلام و سایر ادیان وجود دارد.
وی وقف را یکی‌از راه‌های اداره کشور، انجام کارهای فرهنگی و رسیدگی به امور محرومان دانست و گفت: در گذشته مردم برای آب‌انبار و نیازمندان وقف می‌کردند اما وقف طول زمان دچار حوادث شده به‌طوری‌که در اصلاحات ارضی ضربه سختی به موقوفات وارد شد.
حجت‌الاسلام طباطبایی یکی‌ از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه را ثبت وقف جدید دانست و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵ وقف جدید داشتیم که با نیات خاص واقف وقف شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به این‌که بیشترین وقف در استان مربوط به شهرستان نورآباد است، اضافه کرد: علاوه‌بر این امسال سه مورد وقف قرآنی داشتیم.
وی با اشاره به اینکه برای اینکه جایگاه خودمان در حوزه وقف را ارتقا دهیم پیشنهاد اوقاف وقف تجمیعی است، اضافه کرد: همه مردم با هر سرمایه و درآمدی می‌توانند واقف باشند.
حجت‌الاسلام طباطبایی با ذکر این مطلب که وقف تجمیعی چیز جدیدی نیست به‌طوری‌که اگر انسان به تنهایی توان ایجاد وقف جدید نداشته باشد با مشارکت مردم وقف را ایجاد کند، تصریح کرد: در بحث موقوفات هدف دیگر ما ایجاد وقف منفعتی و درآمدزا است.

انتهای پیام

captcha