شرکت ۱۰ درصدی دانش‌آموزان لرستانی در طرح حفظ جزء سی
کد خبر: 3770979
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
حیدروند:

شرکت ۱۰ درصدی دانش‌آموزان لرستانی در طرح حفظ جزء سی

گروه فعالیت‌‌های قرآنی - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان، از شرکت ۱۰ درصد دانش‌آموزان لرستانی در طرح حفظ جزء سی با عنوان طرح بشارت خبر داد.

شرکت ۱۰ درصدی دانش‌آموزان لرستانی در طرح حفظ جزء سی

به گزارش ایکنا از لرستان، عیسی حیدروند، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان، امروز ۱۸ آذرماه، در جلسه هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌‌های اجرایی طرح بشارت ۱۴۵۲ که در سالن اجتماعات اوقاف وامور خیریه استان برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در پیامی به اجلاس نماز فرمودند: «آموزش و پرورش بهترین مکان برای تربیت نسل جوان است» .
وی با اشاره به اینکه در طرح قرآنی بشارت آموزش و پرورش پای کار آمده است، اضافه کرد: جلسه توجیهی این طرح با حضور معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش لرستان برگزار شد.
حیدروند با ذکر این مطلب که ۴ هزار مدرسه در آموزش و پرورش لرستان فعالیت دارند، تصریح کرد: دو هزار 500 پوستر طرح بشارت در آموزش و پرورش استان توزیع شد و ۵۰۰ پوستر دیگر نیز توسط آموزش و پرورش لرستان چاپ و توزیع شده‌است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان از ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه همگام خبر داد و افزود: دانش‌آموزان بعد از ثبت‌نام در این سامانه براساس سوره‌هایی که حفظ هستند به صورت ماهیانه در مسابقه حفظ شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است ظرفیت ۲۸ هزار نفر حافظ جزء سی در آموزش و پرورش لرستان به آنان اعلام شده است که معادل ۱۰ درصد دانش‌آموزان استان است.

مهم‌تر از حفظ، عمل به قرآن است
حیدروند با ذکر این مطلب که برای اجرای طرح بشارت دوره‌های فرهنگی برای معلمان دوره ابتدایی برگزار شده است، اضافه کرد: در راستای این طرح کتابچه جزء سی بین دانش‌آموزان و هزار لوح فشرده مختص مدارس توزیع شده است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه حفظ جزء سی در مرحله استانی مسابقات دانش‌آموزی لرستان قرار داده شده است، اضافه کرد: استعدادهای قرآنی در آموزش و پرورش شکوفا می‌شود این در حالی است که مهم‌تر از حفظ، عمل به قرآن است.
انتهای پیام

captcha