برپایی دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز/ حضور ۶ کشور
کد خبر: 3770987
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

برپایی دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز/ حضور ۶ کشور

گروه اجتماعی ـ‌ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از برپایی دهمین نمایشگاه گردشگری پارس با محوریت گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی با حضور نمایندگانی از ۶ کشور دنیا در شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، 18 آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس با محوریت گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی از ٢١ آذرماه و با حضور حداقل شش کشور و ٩ استان و یكی از مناطق آزاد تجاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه زنجیره گردشگری سلامت، دفاتر خدمات مسافرتی، ایرلاین‌ها و هتلداران حضور خواهند داشت، افزود: در این نمایشگاه جشنواره تاریخی، فرهنگی محور ساسانی با رویكرد معرفی آثار تاریخی و میراثی به ثبت رسیده در محورهای سروستان، فیروزآباد و كازرون با هدف معرفی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری برگزار می‌شود.
امیری با تصریح اینكه در این دوره از نمایشگاه فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری پیش‌بینی و تعریف شده است، گفت: نشست‌های علمی و تخصصی در چهار محور هتلداری، دیجیتال، اقتصاد گردشگری سلامت، استراتژی بازاریابی و مهندسی ارزش در گردشگری از دیگر رویدادهایی است كه در حاشیه این نمایشگاه پیش‌بینی و تعریف شده است.
مدیركل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: در این نمایشگاه آژانس‌های مسافرتی از كشورهای تركیه، عمان، امارات، اندونزی، هند و سنگاپور حضور خواهند داشت.
وی همچنین یادآور شد: استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، همدان، مركزی، تهران، آذربایجان غربی و شرقی، سمنان و منطقه آزاد چابهار در این نمایشگاه حضور فعالانه خواهند داشت.
مدیركل میراث فرهنگی فارس با بیان اینكه بیش از ٣٠ نماینده مجلس برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی كرده‌اند، گفت: حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی كشور در این نمایشگاه نشان سطح بالای كیفی و اهمیت این نمایشگاه در سطح ملی و بین‌المللی دارد.
امیری با تصریح اینكه این نمایشگاه جذب گردشگر خارجی و توسعه گردشگری داخلی را دنبال می‌كند، اظهار كرد: به دنبال این هستیم تا در این نمایشگاه فرصت معرفی داشته‌های هنری، صنایع دستی و شرایط فروش آنها را فراهم كرده و برای رونق آنها گام‌های بلندی برداریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس یادآور شد: در راستای بهره‌مندی بیشتر استان فارس از منافع این نمایشگاه، موضوع رونق گردشگری در محور تازه به ثبت رسیده ساسانی نیز به جد دنبال خواهد شد.
وی همچنین در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری این استان پرداخت و گفت: طی 8 ماه منتهی به ابتدای آذر امسال، چهار میلیون 507 هزار و 828 گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی در این استان بازدید کرده‌اند.
امیری گفت: مجموعه حافظیه با بیش از یك میلیون و 230 هزار نفر در صدر بازدیدهای گردشگران و مجموعه‌های سعدیه و میراث جهانی تخت جمشید در جایگاه‌های بعدی این بازدیدها قرار دارند .
انتهای پیام

captcha