بهره‌گیری از ظرفیت چندرسانه‌ای در طرح قرآنی «بشارت 1452»
کد خبر: 3771025
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

بهره‌گیری از ظرفیت چندرسانه‌ای در طرح قرآنی «بشارت 1452»

کانون خبرنگاران نبأ ــ کارشناس پژوهشی معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: صداو‌سیمای مرکز بوشهر باید برای ترویج طرح حفظ سوره‌های جزء 30 برنامه‌ریزی کند و البته در این رسالت باید از ظرفیت دیگر سامانه‌های شبکه‌های چندرسانه‌ای و رسانه‌های دینی و قرآنی استفاده شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه هماهنگی و توجیهی طرح قرآنی «بشارت 1452»، روز گذشته، 18 آذرماه به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با حضور دستگاه‌های فرهنگی، فعالان جامعه قرآنی و مؤسسات، مدیران اداره امور قرآنی ارگان‌ها و اهالی رسانه در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

قرآن؛ سند هویت و شناسنامه فرهنگی مردم جامعه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: قرآن سند هویت و شناسنامه فرهنگی و اعتباری جامعه است و با استعانت از ائمه اطهار(ع) می‌توان به معارف آن دست یافت؛ هدف اصلی از اجرای طرح، ایجاد انس با قرآن در خانواده و جامعه است و برای تحقق آن باید تمامی دستگاه‌های عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، پویش‌های مردمی، تشکل‌ها و مؤسسات فعال، در زمینه حفظ سوره‌های جزء 30 قرآن که در 3 بخش برنامه‌ریزی شده است؛ همکاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در ادامه افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح ملی «بشارت 1452» به آدرس www.beshaarat.ir نسبت به نام‌نویسی در این طرح ملی اقدام کنند.

ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر نیز در این جلسه تأکید کرد: پویش‌های مردمی و تشکل‌ها باید در بین دانش‌آموزان، سربازان پادگان‌های نظامی، بسیجیان فعال پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات و ادارات، کانون‌های بازنشستگان لشکری و کشوری، طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان دانشگاه‌ها خیلی سریع‌تر راه‌اندازی شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر بیان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز به خاطر این است که خانواده‌ها در سطح جوامع شهری و روستایی، قرآنی نیستند و کمتر کارهای فرهنگی انجام شده است و همگان باید برای نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در تمامی بخش‌های جامعه تلاش و فعالیت کنند.

بهره‌گیری از ظرفیت چندرسانه‌ای

مهدی یونسی، کارشناس پژوهشی معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در این آئین اظهار کرد: شبکه استانی صداو‌سیمای مرکز بوشهر باید برای ترویج طرح حفظ سوره‌های جزء 30 به شیوه دیداری و شنیداری برنامه‌ریزی کند و البته در این رسالت باید از ظرفیت دیگر سامانه‌های شبکه‌های چندرسانه‌ای و رسانه‌های دینی و قرآنی استفاده شود.

علیرضا شعبانی‌فر، نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این جلسه با اشاره به اینکه افزایش ایمان، شناخت و انس بیشتر اقشار مختلف جامعه با قرآن هدف محوری از اجرای طرح ملی «بشارت 1452» است، اعلام کرد: راهبری این طرح ملی در حوزه خانواده، مدارس، مراکز حوزوی و دانشگاه‌ها، مؤسسات قرآنی، شورای قرآنی حوزویان، آموزشگاه‌های خصوصی و سازوکارهای پشتیبانی در فضای مجازی انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد راهبری طرح ملی «بشارت 1452» با دبیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی شکل گرفته است، افزود: تشکیل کمیته‌های تخصصی یکی دیگر از راهبری‌های طرح ملی حفظ جزء 30 است.

شعبانی‌فر گفت: تا کنون در طرح ملی حفظ جزء 30، 192 برنامه کلیک خورده و برای هر دستگاه فرهنگی و اداره امور قرآنی شرح وظیفه‌ای جدا طراحی شده است.

اختصاص بیش از 10 میلیارد ریال به طرح مجازی «بشارت 1452»

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اعلام اینکه تا کنون 70 جلسه ستادی طرح ملی «بشارت 1452» در تهران جهت تأمین اعتبارات تشکیل شده است، عنوان کرد: نزدیک به 10 میلیارد و 500 میلیون ریال برای طراحی نرم‌افزارهای فنی و شبکه مجازی این طرح هزینه شده است.

شعبانی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه در این رابطه سامانه حفظ مجازی راه‌اندازی شده است، گفت: یکسان‌سازی آزمون‌ها از دیگر ضوابط و توفیقات طرح ملی قرآنی «بشارت 1452» بوده که پویش بستر ـ مردمی در گسترش این طرح موفق‌تر خواهد بود.

تجلیل از برگزیدگان استانی طرح ملی «بشارت 1452» در روز قرآنی بوشهر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در پایان مصوبات جلسه را اعلام کرد: جلسه هماهنگی و توجیهی طرح قرآنی «بشارت 1452» به‌صورت ماهیانه و گردشی به میزبانی ادارات قرآنی ارگان‌ها برگزار می‌شود و نیروی دریایی بوشهر میزبان جلسه ماه بعد خواهد بود و برگزیدگان استانی طرح ملی «بشارت 1452» نیز بر اساس امتیازات بالا در همایش 16 اسفند سال جاری در روز قرآنی بوشهر تجلیل خواهند شد.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha