برگزاری جشنواره سراسری شعر و داستان جوان «سوره» در رشت
کد خبر: 3771044
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹

برگزاری جشنواره سراسری شعر و داستان جوان «سوره» در رشت

گروه فرهنگی - مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان از برگزاری شانزدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان «سوره» در رشت خبر داد و گفت: جشنواره مذکور طی دو روز در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

برگزاری جشنواره سراسری شعر و داستان جوان «سوره» در رشت

طاهر پورشعبان، مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری شانزدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان «سوره» در رشت خبر داد و اظهار کرد: شناسایی و جذب استعدادهای ادبی، تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان جوان و جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش های اسلامی از جمله اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری می باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور در دو بخش اصلی داستان و شعر با موضوع آزاد و بخش ویژه مدح پیامبر اکرم(ص) و وحدت برگزار می شود، گفت: بخش داستان این جشنواره شامل داستان کوتاه و داستانک و بخش شعر آن شامل قالب های شعر سنتی(کلاسیک)، شعر نو(سپید و نیمایی) و ترانه و سرود می باشد.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان ادامه داد: این جشنواره در روزهای 20 لغایت 21 آذرماه در دانشگاه گیلان برگزار می شود که در روز 20 آذرماه کارگاه های داستان و شعر و همچنین شب شعر برگزار خواهد شد و روز 21 آذرماه نیز اختتامیه این رویداد فرهنگی و هنری است.

پورشعبان خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه حجت اشرف زاده، از خوانندگان خوب کشور اجرای برنامه خواهد داشت و عبدالله روا نیز عهده دار اجراست. ورود عموم برای مراسم اختتامیه و حضور در کارگاه ها و شب شعر آزاد می باشد.

انتهای پیام

captcha