تبلیغ چهره به چهره؛ تأثیرگذارترین روش‌ در ترویج نماز/ از نزدیکان شروع کنیم
کد خبر: 3771074
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

تبلیغ چهره به چهره؛ تأثیرگذارترین روش‌ در ترویج نماز/ از نزدیکان شروع کنیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی فهرج گفت: با وجود پیشرفت‌های قابل توجه و فراوانی که در عصر جدید و در دنیای ارتباطات حاصل شده است، هنوز هم روش چهره به چهره از تأثیرگذارترین روش‌ها در ترویج فرهنگ نماز محسوب می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی، رئیس عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی شهرستان فهرج استان کرمان، 18 آذرماه در کارگاه «مهارت‌افزایی در اجرای اقامه نماز»، گفت: با وجود پیشرفت‌های قابل توجه و فراوانی که در عصر جدید و در دنیای ارتباطات حاصل شده هنوز هم روش چهره‌به‌چهره از تأثیرگذارترین روش‌ها در ترویج فرهنگ نماز محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: هنوز شیوه سنتی تبلیغ چهره‌به‌چهره کارآمدترین شیوه ابلاغ و انتقال معارف و احکام دینی است، زیرا در این شیوه زبان، مکان، نحوه القاء و موضوع پیام، در ارتباطی بسیار نزدیک متناسب با نیاز و فهم مخاطب در نظر گرفته می‌شود و مبلغ، طبیبانه ذهن و عواطف پیر و جوان را با دریای معارف قرآن و نماز درگیر و مسیر هدایت را برای‌شان هموار می‌کند.
رئیس عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی شهرستان فهرج ادامه داد: «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ» به ما می‌آموزد تا شبکه‌ای از افراد دغدغه‌مند و دارای انگیزه را به‌منظور حق‌ ادای نماز، گرد هم جمع کنیم تا با هم بیاموزیم که پایداری در راه اقامه نماز وابسته به آن است که دل‌ها و اراده‌ها از صفا و توکل و اعتماد به نفس لبریز باشد.
وی با بیان اینکه نماز سرچشمه جوشانی است که فیوضات را بر دل و جان نمازگزار سرازیر می‌کند، اظهار کرد: در عبارات زیبای اذان و اقامه که همانا زنگ ارتباط با خدا و دعوت به‌سوی گفت‌وگو و راز و نیاز با خالق هستی است، آمده است «حَی عَلی خَیرِ العَمل؛ بشتابید به‌سوی بهترین عمل».
لطفیان سرگزی بیان کرد: برای دعوت به امر نماز ابتدا باید از دعوت نزدیکان و دوستان، اطرافیان، خانواده، همسایگان، همکاران و هم‌کلاسی‌ها شروع کرد. نسل جوان و نوجوان در اشاعه فرهنگ نماز و جلا دادن به سیمای نماز جماعت در مساجد، حسینیه‌ها،، تکایا، امامزاده‌ها، نمازخانه‌ها، حلقه صالحین، مراکز خدمات عمومی، ورزشگاه‌ها و... از دوستان خود مدد و یاری گرفته و همه با هم در این راه سراسر نور، برکت و سعادت یعنی اقامه نماز تلاش کنند.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha