ایثارگران در بدنه آموزش و پرورش الگوی رفتاری جامعه هستند
کد خبر: 3771097
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

ایثارگران در بدنه آموزش و پرورش الگوی رفتاری جامعه هستند

گروه اجتماعی - رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در بدنه آموزش و پرورش استان، مجموعه ایثارگران الگوی رفتاری همه افراد هستند، گفت: در آموزش و پرورش استان ۵۲۸ فرزند شهید، ۲۵۵ جانباز، ۱۶۱ آزاده، ۱۲۵ برادر شهید، ۸۲ خواهر شهید و ۷۴۴ نفر رزمند مشغول به خدمت هستند.

ایثارگران در بدنه آموزش و پرورش الگوی رفتاری همه افراد جامعه هستند

به گزارش ایکنا از کردستان، توفیق احمدی، رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان امروز، 19 آذرماه در آئین افتتاحیه دوره آموزشی کیفیت‌بخشی مدارس شاهد قطب کشوری که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه استان کردستان در طول جنگ تحمیلی پنج هزار و 400 شهید و دو هزار و 270 جانباز تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: 57 شهید معلم و 415 شهید دانش آموز سهم استان کردستان در طول دوران دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه در بدنه آموزش و پرورش استان، مجموعه ایثارگران الگوی رفتاری همه افراد هستند، افزود: در آموزش و پرورش استان 528 فرزند شهید، 255 جانباز، 161 آزاده، 125 برادر شهید، 82 خواهر شهید و 744 نفر رزمند مشغول به خدمت هستند.
احمدی به معرفی مختصری از فعالیت ها و برنامه های مدارس شاهد کردستان پرداخت و اعلام کرد: 14 هزار و 915 دانش آموز در 53 مدرسه در دوره های تحصیلی در مدارس شاهد استان و تعداد 555 دانش آموز جامعه هدف در این مدارس تحصیل می کنند.
وی در ادامه از وجود 576 کلاس درس هوشمند در مدارس شاهد استان خبر داد و عنوان کرد: به همت مسئولان و دست اندرکاران امر تمامی مدارس شاهد استان در سطح بسیار خوبی تمام هوشمند هستند.
رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ های امور شاهد و ایثارگران استان در این حوزه اعلام کرد و گفت: از سال 74 برای اولین بار برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در استان کلید خورد و جزو استان‌های پیشتاز در این زمینه بوده‌ایم.
احمدی از برگزاری 415 یادواره شهدای دانش آموز در مدارس متوسطه استان برای سیزدهمین سال متوالی در طول سال تحصیلی خبر داد و افزود: آئین افتتاحیه این یادواره ها از هشتم آبان ماه همزمان با شهادت شهید حسین فهمیده آغاز و اختتامیه آن نیز در روز 22 اسفندماه روز تکریم شهدا برگزار خواهد شد.
وی برگزاری یادواره شهدای فرهنگی را یکی دیگر از برنامه های حوزه امور شاهد و ایثارگران استان دانست و تصریح کرد: در برنامه دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از ایثارگران جزو استان‌های برتر کشور هستیم.
رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان از تخصیص فضای آموزشی مناسب در تمامی مدارس شاهد استان خبر داد و ذکر کرد: علی رغم وجود محدودیت ها و کمبود فضای آموزشی در استان خوشبختانه مدارس شاهد از فضای آموزشی مطلوبی برخوردارند.
وی تخصیص نیروی انسانی مجرب، اجرای برنامه های تربیت بدنی، بهداشتی در مدارس، برگزاری کلاس های پیش نیاز و مکمل تقویتی، برگزاری کلاس های آمادگی کنکور سراسری، اشترک تمامی مدارس شاهد در مجلات رشد، توانمند سازی نیروی انسانی، نوسازی و ایمن سازی مدارس، اجرای برنامه تدبیر و تعالی مدیریت مدرسه را از دیگر برنامه های اجرایی حوزه امور شاهد و ایثارگران استان کردستان برشمرد.
احمدی در پایان به برخی از مسائل و مشکلات مربوط به حوزه امور شاهد و ایثارگران پرداخت و هماهنگی در پذیرش و ثبت نام مدارس شاهد با مدارس سمپاد، تجدید نظر در شیوه نامه مالی مدارس شاهد، استقلال پست امور شاهد و ایثارگران شهرستان ها و... را از اهم این مسائل و مشکلات عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha