اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش کردستان در هفته قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 3771114
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش کردستان در هفته قرآن، عترت و نماز

گروه فعالیت‌های قرآنی - در آستانه هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز، ویژه برنامه‌های آموزش و پرورش کردستان به مناسبت بزرگداشت این هفته اعلام شد.

برنامه‌های آموزش و پرورش کردستان در هفته قرآن، عترت و نماز اعلام شد

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان امروز، 19 آذرماه در نشست شورای قرآن، عترت و نماز استان اظهار کرد: 24 لغایت 30 آذر به نام هفته قرآن، عترت و نماز نام گذاری و به همین ویژه برنامه هایی پیش بینی و جهت اجرا به واحدهای اداری و آموزشی استان ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اهداف هفته بزرگداشت قرآن، تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن کریم، عترت و فرهنگ اقامه نماز، زمینه‌سازی برای انس بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان با قرآن، عترت و نماز، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاه و زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و مصونیت‌بخشی جوانان و نوجوانان با بهره‌گیری از معارف قرآن کریم و اهل بیت‌(ع) و احکام دینی در برابر تهاجم فرهنگی غرب را از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های این هفته بر شمرد.
نریمانی در ادامه به اقدامات اجرایی پیش‌بینی شده برای این هفته پرداخت و بیان کرد: ستاد بزرگداشت هفته قرآن، عترت و نماز و ارسال شیوه نامه بزرگداشت این هفته به واحد های اداری و آموزشی تشکیل شده است.
وی عنوان کرد: انجام تبلیغات محیطی، برگزاری مرحله اول مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس استان، برگزاری نمایشگاه شامل کتاب، نرم افزار و ... ، دیدار با علما، ائمه جمعه و پیشکسوتان عرصه قرآن، عترت و نماز و شرکت همگانی در نمازهای جمعه، برگزاری محافل انس با قرآن، بازدید از فعالیت های مدارس در طول هفته و برگزاری نشست‌های گفتمان دینی از دیگر برنامه‌های این هفته بر شمرد.
معاون پرورشی و فرهنگی استان هم چنین از برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقه انشای نماز در تمامی مدارس دوره های ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان در تاریخ 28 آذرماه جاری خبر داد و گفت: این مسابقه ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 28 آذر ماه 97 با شرکت تمامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز شمار هفته قرآن، عترت و نماز پرداخت و گفت: روز شنبه 24 آذر اولین روز هفته قرآن، عترت و نماز به نام مدرسه کانون تربیت اسلامی، وحدت و همدلی، روز یک شنبه 25 آذر و دومین روز هفته قرآن به نام فرهنگ انتظار و مهدویت و دوشنبه 26 آذر و سومین روز هفته قرآن به نام ولایت و ولایت پذیری نام گذاری شده است .
نریمانی افزود : روز سه شنبه 27 آذرماه چهارمین روز هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز به نام حفظ قرآن کریم مطالبه مقام معظمر رهبری ( مد ظله العالی )، روز چهارشنبه 28 آذر ، پنجمین روز هفته به نام تجلیل از نخبگان، قرآن، عترت و نماز ، روز پنج شنبه، 29 ماه و ششمین روز هفته قرآن به نام سبک زندگی قرآنی، پیام شهدا و روز جمعه 30 آذر و آخرین روز از هفته قرآن، عترت و نماز به نام نماز جمعه، خانواده و تربیت دینی نام گذاری شده است.
انتهای پیام

captcha