زبان قرآن بیشترین پیوند را با تعلیم و تربیت دارد
کد خبر: 3771130
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

زبان قرآن بیشترین پیوند را با تعلیم و تربیت دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه زبان قرآن بیشترین پیوند را با تعلیم و تربیت دارد، افزود: فرایند آموزش قرآن کریم در حقیقت فرآیندی است که در آن معارف قرآنی و الهی سراسر وجود افراد را در بر می‌گیرد.

زبان قرآن بیشترین پیوند را با تعلیم و تربیت دارد

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز، 19 آذر در مراسم تقدیر از فعالان قرآنی میامی با بیان اینکه زبان قرآن بیشترین پیوند را با تعلیم و تربیت دارد، گفت: فرآیند آموزش قرآن کریم در حقیقت فرآیندی است که در آن معارف قرآنی و الهی سراسر وجود افراد را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد:۱۲۰ تشکل قرآنی در استان سمنان فعال هستند و در این راستا دو هزار معلم قرآنی تحت نظارت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان گواهینامه و مدرک دریافت کرده‌اند که در تشکل‌های دینی سراسر استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار مخاطب فعالیت‌های قرآنی تشکل‌های دینی تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر استان سمنان هستند، یادآور شد: این اقشار در سنین مختلف جامعه به آموختن قرآن در رده‌هایی مانند حفظ، قرائت، ترتیل، صوت، لحن و تفسیر و ... می‌پردازند.

شکری آموزش‌های قرآنی را همواره در زمره تأکیدات اداره‌کل تبلیغات اسلامی  دانست و افزود: در سایه ترویج قرآن است که می‌توان از گزند هجمه بیگانگان در امان بود.

به گفته وی، قرآن نوری را در دل‌ها روشن می‌کند که انگیزه حق‌طلبی و حقیقت‌جویی فطری او را نیز در برگرفته و سیراب می‌کند و قرآن چشمه جوشانی است که انسان حق‌طلب را همواره سیراب از معرفت می‌سازد.

انتهای پیام

captcha