دعا، مغز عبادت است
کد خبر: 3771133
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

دعا، مغز عبادت است

گروه معارف - مدرس حوزه علمیه بیجار گفت: خداوند در ازای تمامی دعاها چه آنان که مستجاب می‌کند، چه نمی‌کند، اجر و ثواب زیادی برای بنده‌اش می‌نویسد که آثار این دعاها در زندگی همچون دفع بلا یا رسیدن خیری به انسان است و در واقع دعا، مغز عبادت است.

دعا، مغز عبادت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین پناهی، مدرس حوزه علمیه بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با بیان اینکه انسان اگر بخواهد در این دنیا پشتوانه‌ای داشته باشد، باید به دعا و خداوند متعال تکیه کند، افزود: انسان با دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال باید بتواند راه‌حل مشکلات خویش را بیابد و از خداوند درخواست کمک کند.
وی با اشاره به اینکه انبیای الهی همواره در حال دعا و نیایش به درگاه خداوند بوده‌اند، تصریح کرد: همان‌گونه که در آیات متعدد قرآن کریم نیز ذکر شده، تمام حرکات و رفتارهای انبیای الهی در سایه دعا و توکل به درگاه خداوند بوده است و برای استجابت دعا نیز باید ابتدا آداب صحیح دعا را از ائمه اطهار آموخته و رعایت کنیم که این آداب را می‌توان در بسیاری از دعاهای ائمه از جمله صحیفه سجادیه و دعای عرفه امام حسین‌(ع) یافت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهی با بیان اینکه اولین آداب دعا و نیایش، حمد الهی و شکر نعمت‌های بی‌شمار خداوند متعال است، بیان کرد: اینکه انسان بگوید من تلاش می‌کنم، ولی دعاهایم مستجاب نمی‌شود، باید بداند که تلاش انسان نیز از خداوند سرچشمه می‌گیرد و خداوند است که باید اراده کند تا تلا‌ش‌ها به سرانجام برسد.
مدرس حوزه علمیه بیجار ادامه داد: دعای بندگان زمانی به استجابت می‌رسند، که خداوند اراده کند و بخواهد وگرنه هیچ دعایی بی اذن و اراده خدا مستجاب نخواهد شد و گاه انسان به دلیل گناهان زیادی همچون قطع رحم، سبک شمردن نماز و یا ناراضی بودن والدین، دعاهایش مستجاب نشده و به درگاه الهی نمی‌رسد.

وی یادآور شد: خداوند در ازای تمامی دعاها چه آنان که مستجاب می‌کند، چه نمی‌کند، اجر و ثواب زیادی برای بنده‌اش می‌نویسد که آثار این دعاها در زندگی همچون دفع بلا یا رسیدن خیری به انسان است و در واقع دعا، مغز عبادت است.
انتهای پیام

captcha