۱۴ المان با عطر شهدا در خیابان‌های شهر
کد خبر: 3771135
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

۱۴ المان با عطر شهدا در خیابان‌های شهر

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: ۱۴ المان شهدا برای اجلاسیه کنگره ملی دو هزار شهید این استان پیش‌بینی شده که ساخت برخی از این المان‌ها همچنان ادامه دارد.

14 المان با عطر شهدا در خیابان‌های شهر

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز، ۱۹ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اجلاسیه نهایی کنگره ملی دو هزار شهید خراسان‌جنوبی فردا، ۲۰ آذرماه ساعت ۸:۳۰ صبح در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از دو سال برای برگزاری این کنگره تلاش شده است، افزود: سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب، معاون قوه قضائیه و استانداران و ائمه جمعه استان از جمله مهمانان ویژه این کنگره هستند.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سالن شماره دو در کنار حسینیه جماران ساخته شده است، اظهار کرد: در اجلاسیه‌ها و یادواره‌های شهدا کارهای معنوی خوبی انجام شده و مستندات، فیلم و کتاب‌هایی برای اجلاسیه‌های شهدا تولید شده است.
قاسمی بیان کرد: برای بیش از هشت هزار نفر از مسئولان، خاندان شهدا، ایثارگران و جانبازان برای کنگره ملی دو هزار شهید استان دعوت شدند.
وی با بیان اینکه عموم مردم نیز می‌توانند در این کنگره حضور یابند، ادامه داد: تلاش شده این کنگره به صورت کارگردانی در قالب هنر اجرا شود و مادران شهدا سراسر کشور و حتی خارج از کشور حضور خواهند داشت.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: امروز صبح نیز دو شهید گمنام وارد خراسان‌جنوبی شده و مراسم وداع با این دو شهید گمنام فردا در کنگره دو هزار شهید استان برگزار می‌شود.
قاسمی اظهار کرد: همزمان با اجلاسیه نهایی نیز بازدید از نمایشگاه از "حرا تا حرم" انجام می‌شود و مردم می‌توانند تا پایان آذرماه از این نمایشگاه بازدید کنند.
وی با بیان اینکه در سال جاری دو نوبت از خانواده‌های شهدا سرکشی شده است، تصریح کرد: همچنین خانواده‌های شهدا از محرومان و گروه‌های تخصصی و جهادی از خانواده‌های شهدا دیدار کردند.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در اجلاسیه نهایی از دکتر تولایی، مسئول گروه تفحص شهدا تجلیل خواهد شد، افزود: در این اجلاسیه از ۱۲۲ کتاب رونمایی می‌شود.
قاسمی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ اجلاسیه و حدود ۵۰۰ یادواره شهدا در استان برگزار شده است، بیان کرد: ۲۲۷ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان وجود دارد و این گروه‌ها از مهرماه کارهای خدماتی و خدمت به محرومان را با نام شهیدان انجام دادند که این اقدامات گروه‌ها همچنان تداوم دارد.
وی تصریح کرد: اعزام گروه‌های جهادی با محوریت پزشکان، برگزاری مسابقات ورزشی، مشاوره آگاه سازی حقوقی، تجلیل از مداحان ایثارگر، اعزام ۵۰۰ نفر از افراد محروم به نام یاد شهدا به کربلا، اهدای جهیزیه به زوجین جوان و اعزام گروه‌های جهادی با محوریت آب شرب از جمله اقدامات گروه‌های جهادی بوده است.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: ۱۴ المان شهدا برای اجلاسیه نهایی پیش بینی شده که ساخت برخی از این المان‌ها همچنان ادامه دارد و نوسازی و بهسازی مزار شهدای بیرجند نیز که به تاخیر افتاده به زودی انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha