تأمین مسکن مددجویان از صدقات پرداختی خیّران اردبیلی
کد خبر: 3771146
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

تأمین مسکن مددجویان از صدقات پرداختی خیّران اردبیلی

گروه اجتماعی ـ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۹۰ میلیون تومان از صدقه پرداختی خیران اردبیلی در هشت ماهه نخست سال‌جاری به تأمین مسکن خانوار تحت حمایت کمیته امداد این استان اختصاص یافته است.

تأمین مسکن مددجویان از صدقات پرداختی خیّران اردبیلیصفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل درگفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به اینکه خیّران اردبیلی دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان صدقه در هشت ماهه نخست سال‌جاری پرداخت کرده‌اند، گفت: صدقه مردمی بر اساس سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل بین خانوار تحت حمایت توزیع می‌شود تا بخشی از مشکلات معیشتی، درمانی، جهیزیه، مسکن و تحصیلی آن‌ها رفع شود.
وی با بیان اینکه صدقه پرداختی مردم خیر استان اردبیل در هشت ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته سه درصد افزایش داشته است، افزود: با استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی تلاش داریم ضمن تسهیل یاری‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر، خیران بتوانند به سادگی کمک‌های خود را در اختیار خانوار بی‌بضاعت جامعه قرار دهند.
توحیدی با اشاره به اینکه صدقه مردمی بر اساس تسهیم امور حمایتی در اختیار خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل قرار می‌گیرد، اعلام کرد: ۲۵ درصد از صدقه برای کمک‌های موردی، ۱۸ درصد از صدقه برای تعامل با موسسات خیریه، ۱۵ درصد برای جهیزیه نوعروسان، ۱۵درصد برای درمان بیماران، ۱۵درصد برای تعمیر و بهسازی مسکن، ۱۰ درصد برای ارتقای سطح فرهنگی و برگزاری اردو‌های زیارتی، دو درصد برای آموزش خانوار تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل هزینه می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۳۹۰ میلیون تومان از صدقه مردم خیر این استان برای ساخت، خرید، بهسازی و تعمیر منازل خانوار تحت حمایت تخصیص داده شده است، گفت: تهیه مسکن برای مددجویانی که فاقد منزل مناسب هستند یکی از برنامه‌ها و خدمات اساسی کمیته امداد استان اردبیل است که با یاری خیران درصدد هستیم مهم‌ترین نیاز آن‌ها را برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی موجب می‌شود تا خدمات کیفی و گسترده‌تری به مددجویان اردبیلی ارائه شود، بیان کرد: پرداخت صدقه حتی به صورت ناچیز نیز می‌تواند بخش مهمی از گرفتاری‌های خانوار تحت حمایت و نیازمندان استان اردبیل را رفع کند.
توحیدی با بیان اینکه ۶۴۵ میلیون تومان از صدقه مردمی در قالب کمک‌های موردی در اختیار مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر قرار گرفته است، افزود: مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند استان اردبیل با دریافت کمک‌های موردی از محل صدقه، بخشی از مشکلات خود را رفع کرده‌اند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۴۶۴ میلیون تومان از صدقه مردمی در قالب تعامل با موسسات خیریه به افراد نیازمند جامعه پرداخت شده است، گفت: ۴۵ موسسه خیریه برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر و افراد نیازمند جامعه با کمیته امداد استان اردبیل همکاری دارند.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۸۶ میلیون تومان از صدقه مردمی برای کمک به امر ازدواج مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: با کمک‌های مردمی از طریق صدقه، نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل می‌توانند با دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه راهی خانه بخت شوند.
توحیدی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۶ میلیون تومان از صدقه خیران اردبیلی برای کمک به پرداخت فرانشیز و درمان ویژه بیماران تحت حمایت هزینه شده است، افزود: بیش از ۸۰۰ بیمار خاص، صعب العلاج و زمین‌گیر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که تلاش داریم با کمک‌های خیران بخش مهمی از مشکلات درمانی و دارویی آن‌ها را رفع کنیم.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ میلیون تومان از صدقه مردمی برای برگزاری اردو‌های زیارتی مددجویان هزینه شده است، گفت: حدود ۵۱ میلیون تومان از صدقه مردمی نیز برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی خانوار تحت حمایت اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه خیران می‌توانند از طریق کد آنی پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* به روش ساده‌تری صدقه و سایر کمک‌های خود را به دست مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل برسانند، اعلام کرد: نیکوکاران با استفاده از سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ نیز می‌توانند ضمن برقراری ارتباط با کمیته امداد استان اردبیل، نحوه و میزان مشارکت خود را در طرح‌های حمایتی این نهاد اعلام کنند.
توحیدی با بیان اینکه اردبیلی‌های نیکوکار با نصب «اپلیکیشن سنا» در تلفن همراه، به راحتی می‌توانند صدقه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون واسطه در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار دهند، افزود: خیران با شماره‌گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ نیز می‌توانند صدقه خود را به راحتی پرداخت کنند.
انتهای پیام

captcha