ارائه طرح‌های عملیاتی برای رفع آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3771158
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
اسلامی تأکید کرد:

ارائه طرح‌های عملیاتی برای رفع آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: ارائه طرح‌های عملیاتی در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی، لازم است در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دادگستری کل استان کرمان، محمدباقر اسلامی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان دیروز دوشنبه، 19 آذر گفت: اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی در بلندمدت آثار مثبت خود را نشان می‌دهد و لازم است با انجام اصول علمی پیشگیری از وقوع جرم، به مقابله با آسیب‌ها پرداخت.
وی افزود: قاعدتاً هر کدام از دستگاه‌ها دارای برنامه‌های ابلاغی هستند اما می‌توان با هماهنگی این برنامه‌ها، از همپوشانی جلوگیری کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: شناسایی وضعیت موجود و ارزیابی نسبت به اقدامات انجام شده و سپس ارائه طرح‌های عملیاتی در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی، لازم است در دستور کار قرار گیرد.
اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه شناسایی تهدیدات فرهنگی و اجتماعی لازم است به‌صورت علمی انجام شود، از این رو به اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی نیاز داریم تا متناسب با مقتضیات بومی هر منطقه برنامه‌ریزی صورت گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: هر دستگاهی به فراخور توان خود اقداماتی را انجام داده اما جزیره‌ای عمل کردن و آمار غیرشفاف، سیکل معیوبی را در این رابطه ایجاد کرده است.
اسلامی با تأکید بر فراگیری بحث نشاط اجتماعی در جامعه گفت: استفاده از ظرفیت دهیاران و شورای محلات و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای ورود به مسائل اجتماعی بسیار کمک کننده است.
انتهای پیام

captcha