پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3771197
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی در اردبیل برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی ویژه کارکنان، بازنشستگان و خانواده‌های آنان در صدا و سیمای این استان خبر داد.

پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی به میزبانی اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی ملااحمدی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل‌ صبح امروز، ۱۹ آذرماه در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی ضمن خیر مقدم‌گویی به شرکت‌کنندگان اظهار کرد: این مسابقات به منظور توسعه و نشر آموزه‌های دینی در جامعه، ضرورت انس با قرآن کریم و فراگیری آن ‌بین کارکنان مرکز و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب زمینه افزایش هرچه بیشتر تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی تا سال آینده مهیا شود.
وی با بیان اینکه مردم استان اردبیل به عنوان مردمان دیندار و عاشق قرآن و اهل بیت(ع) شناخته شده‌اند، افزود: باید هرکدام از این افراد در حد خود قرآن ناطق باشند و از فرصت‌های مناسب برای افزایش علاقه‌مندی همکاران و خانواده‌های آنان به آموزش قرآن در زمینه‌های مختلف قرائت، ترتیل، تفسیر و ... با بهره‌گیری از اساتید مبرز قرآنی استان، استفاده کنند.
ملااحمدی اظهار کرد: باید اولویت رسانه استانی و همه ما تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی، تشکیل کلاس‌های قرآنی برای همکاران و خانواده‌ها و تشویق آنان برای شرکت و حضور گسترده در محافل و مجالس و مسابقات قرآنی باشد و یقینا در این راه از هیچ کمک و حمایتی دریغ نمی‌کنیم.
رسول حاجی‌زاده، دبیر مسابقات قرآنی مرکز اردبیل گفت: امید و انتظار آن است که در پرتو نورانیّت و معنویّت برگرفته از قرآن این مسابقات، بتوانیم در راه اعتلای اسلام و انقلاب و وظیفه رسانه‌ای خود، بیش از پیش گام‌هایی استوارتر برداریم و با تدبر و تعقل و تفکر در آیات الهی زندگی خود را برمبنای سبک زندگی قرآنی استوار کرده و عمل به قرآن و تبلور یافتن فرامین الهی در رفتار، اخلاق و منش اداری و اجتماعی الگوی عملی برای جذب دیگران باشیم.
حاجی‌زاده اظهار کرد: در این دوره از مسابقات ۵۰ نفر در رشته‌های حفظ ۳ جزء، حفظ یک جزء، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم و مسابقه کتبی تفسیر جزء سی‌ام قرآن و همچنین در بخش‌های جنبی نظیر پژوهش قرآنی، تذهیب، فیلم کوتاه، نماهنگ، وله، آنونس، نقاشی و کلاژ و فضای مجازی به رقابت پرداختند و نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری راه می‌یابند.
انتهای پیام

captcha