اسلام، جایگاه رفیعی برای علم‌آموزی قائل است
کد خبر: 3771248
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

اسلام، جایگاه رفیعی برای علم‌آموزی قائل است

گروه فرهنگی-نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اسلام، جایگاه رفیعی برای علم‌آموزی و معلمان قائل است، گفت: نخستین آیاتی که بر پیامبر نازل شد، نیز در مورد خواندن و مساله علم و تعلم است.

اسلام، جایگاه رفیعی برای علم‌آموزی قائل است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ظهر امروز، 19 آذر ماه، در یادواره شهدای سوادآموزی استان، بیان کرد: دین اسلام، دینی است که در هیچ یک از ادیان و مکاتب دیگر، همچون دین اسلام به جایگاه علم، علم‌آموزی و معلمان، موقعیت ارزش قائل نشده است.
وی با بیان اینکه اسلام، جایگاه رفیعی برای علم‌آموزی و معلمان قائل است، افزود: این مساله را می‌توان از نخستین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شد به خوبی دریافت، اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شد در مورد خواندن و مساله علم و تعلم است و می‌بینیم که خداوند نیز اول مساله تعلیم و تربیت را مطرح کرده و سپس در رابطه با خلقت انسان سخن گفته و همین آیات نشان می‌دهد که اگر تعلیم و تربیت در کار نباشد، خلقت نیز امری بیهوده خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: معجزه نبی مکرم اسلام نیز که همان قرآن کریم است، از نوع علم بوده و اگر در آیات قرآن نیز تدبر کنیم، قرآن به قلم و آنچه به نگارش درمی‌آید، قسم خورده و همین مساله نشان می‌دهد که علم و یادگیری و مقام عالمان در دین اسلام رفیع و بزرگ است.
وی اظهار کرد: شهدای سوادآموزی اگر با دیگر شهدا مقایسه شوند، جایگاهشان از آنان کمی رفیع تر است، چرا که هم عالم بودند و تربیت و تعلم را به عهده داشتند و هم به درجه رفیع شهادت رسیدند که شهادت مقامی بسیار رفیع است.
انتهای پیام

captcha