کنگره شهدای ایلام باید در شان رشادت‌های مردم استان باشد
کد خبر: 3771254
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

کنگره شهدای ایلام باید در شان رشادت‌های مردم استان باشد

گروه فرهنگی - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: کنگره سراسری شهدای ایلام باید به شکلی برگزار شود که در شان رشادت های مردم این استان در طول دوران دفاع مقدس باشد.

کنگره شهدای ایلام باید در شان رشادت‌های مردم استان باشد
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، ایوب درویشی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام امروز در جلسه هماهنگی کمیته پشتیبانی کنگره سه هزار شهید استان ایلام، اظهار کرد: افتخاری که ایثارگران و شهدای والامقام برای این کشور و استان به ارمغان آورده اند با هیچ چیز مادی قابل مقایسه نیست و نباید اجازه دهیم آن دوران افتخارآمیز کمرنگ شده و نسل جدید با رشادت های پدران خود در هشت سال جنگ تحمیلی غریبه باشند.
وی اضافه کرد: شهدا و جامعه ایثارگران کشور و استان با خدا معامله کرده و انتظار مادی ندارند ولی نباید مسئولیت خود را در رسیدگی به مشکلات آنها و تلاش در جهت خدمت رسانی به آنان فراموش کنیم.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: با وجود آنکه حدود ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی هشت ساله گذشته ولی همچنان عطر و بوی شهادت در جای جای استان ایلام به مشام می رسد و به برکت نفس خانواده های آنان تاکنون این کشور اسلامی توانسته گردنه های سخت را پشت سر بگذارد و به ساحل آرامش برسد.
درویشی با اشاره به اینکه تاکنون حق شهدای استان بخوبی ادا نشده از برنامه ریزی برای برگزاری کنگره شهدای استان ایلام در سال آینده خبر داد و گفت: عموم دستگاه های مسئول وظیفه دارند لوازم مورد نیاز برای اجرای باشکوه این کنگره را فراهم آورند.
وی تصریح کرد: از شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز استان انتظار داریم در تامین منابع مالی مورد نیاز این کنگره کمک کار مسئولان استان باشند تا بتوانیم این مراسم را هرچه باشکوه تر و در شان و جایگاه شهدای استان برگزار کنیم.
سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این جلسه گفت: همه اقشار مدیون خون شهدا هستند و باید در زنده نگه داشته یاد و خاطره فرزندان غیور این سرزمین تلاش مستمری داشته باشیم.
حسینی تاکید کرد: باید با حفظ منزلت خانواده های شهدا و ایثارگران در جهت رفع مشکلات معیشتی این عزیزان گام برداریم.
انتهای پیام
captcha