بازسازی دو مدرسه دینی افغانستان با حمایت مالی هند
کد خبر: 3771271
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

بازسازی دو مدرسه دینی افغانستان با حمایت مالی هند

گروه بین‌الملل ــ وزارت معارف افغانستان از بازسازی دو مدرسه دینی شهر «هرات» واقع در غرب این کشور با حمایت مالی هند خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ مدارس دینی «بابازنگی عطا» و «امانی» که در هرات واقع شده اند با کمک‌هزینه 450 هزار دلاری هند تعمیر می‌شوند.

سردار محمد رحیمی،‌ مشاور وزارت معارف افغانستان همچنین، از حمایت مالی و سرمایه‌‌گذاری هند در بخش‌های مختلف این کشور از جمله سلامت، معارف، آب و برق، زراعت و ... قدردانی کرد.

همچنین مونسه حسن‌زاده، معاون استاندار هرات، حمایت‌های مالی و سرمایه‌گذاری هند در افغانستان، به‌ویژه در بخش معارف را بسیار اثرگذار و سازنده برشمرد. وی هندوستان را از کشورهای دوست و همکار در انجام طرح‌هایش یاد کرد که همیشه خواهان ترقی و آرامش در افغانستان است.

ناهید فرید، نماینده هرات در مجلس نمایندگان افغانستان نیز، نبود مکان مناسب به منظور تعلیم و فراگیری دروس برای معلمان را یکی از اساسی‌ترین مشکلات سد راه معارف در این کشور برشمرد.

روح‌الله ازهد، رئیس معارف استان هرات نیز یادآور شد: از مجموع 1200 مدرسه که در استان هرات وجود دارد، 236 مورد از آنها نیازمند تعمیر است. معلمان در زیر چادرها، فضای باز یا در مدارس در حال تعمیر مشغول آموزش هستند.

گفتنی است، پیش از این، هند معادل 100 میلیون دلار برای انجام پروژه‌های کوچک توسعه‌بخش در بخش‌های مختلف افغانستان به این کشور کمک کرده بود.

انتهای پیام

captcha