سعادت دنیا و آخرت در گرو تبعیت از سنت رسول الله(ص) است
کد خبر: 3771278
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
خطیب حرم رضوی:

سعادت دنیا و آخرت در گرو تبعیت از سنت رسول الله(ص) است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین رجایی‌خراسانی گفت: خداوند در قرآن پیامبر(ص) را الگوی بشریت قرار داده تا انسان‌ها برای چگونه زیستن و چگونه عبادت کردن دچار انحراف نشوند، لذا هر انسانی می‌خواهد به سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی دست‌ پیدا کند باید از سنت رسول الله(ص) تبعیت کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین رجایی‌خراسانی، 18 آذرماه در ویژه‌برنامه فرهنگی ــ تبلیغی حرم مطهر رضوی بیان کرد: تمام ادیان الهی غیر از اسلام بر موضوع بی‌اعتنایی به دنیا تأکید داشتند، اما در اسلام به اعتدال توصیه شده به معنای اینکه هم باید از دنیا بهره‌مند شد و هم برنامه اخروی داشت.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه منظور از بهره‌مندی از دنیا، تجمل‌گرایی و دنیاپرستی نیست، اظهار کرد: اکنون برخی از فلاسفه غربی بر این باور هستند که آخرت وجود ندارد. لذا، در کتاب‌هایشان انسان را آزاد از هر قید و بندی معرفی می‌کنند بر اساس اندیشه آنها بشر هر طوری که خواست می‌تواند زندگی کند.
وی افزود: خدای متعال و ائمه هدی(ع) در آموزه‌های اسلامی پیوسته انسان را از تنبلی و بیکاری نهی می‌کنند زیرا بیکاری سرچشمه بسیاری از گناهان است، در روایتی از امام معصوم(ع) بیان شده است «فردی که در امور مادی خویش، کسل و تنبل است هر آینه در امور معنوی و عبادی تنبل‌تر است».
رجایی خراسانی تصریح کرد: خداوند در قرآن پیامبر(ص) را الگوی بشریت قرار داده تا انسان‌ها برای چگونه زیستن و چگونه عبادت کردن دچار انحراف نشوند، لذا هر انسانی می‌خواهد به سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی دست‌ پیدا کند باید از سنت رسول الله(ص) تبعیت کند.
وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های رسول الله(ص) انفاق و کمک به محرومان است، اکنون برخی از خانواده‌ها به خاطر مشکلات اقتصادی شاید نتوانند طعام لازم برای فرزندان‌شان را تأمین کنند، لذا اگر در توان‌مان هست کمک حال این افراد باشیم البته کمک بدون منت، که آبروی آن مستضعف حفظ شود.
این استاد حوزه اسراف را یکی از نمادهای تجمل‌گرایی اعلام کرد و ادامه داد: متأسفانه اکنون برخی از خانواده‌ها در مراسم‌های جشن تولد، مهمانی خانوادگی و عروسی چنان غذاهای متنوع و پرهزینه تدارک می‌بینند که با آن هزینه برای چندین جوان می‌شود مراسم عروسی برپا کرد، این مراسم‌ها مصداق اسراف است.
مهناز امیریان
انتهای پیام

captcha