ترویج اخلاق قرآنی؛ مهم‌ترین هدف طرح «دورهمی قرآنی»
کد خبر: 3771345
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

ترویج اخلاق قرآنی؛ مهم‌ترین هدف طرح «دورهمی قرآنی»

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول دارالقرآن سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج گفت: طرح دورهمی قرآنی با هدف ترویج اخلاق قرآنی در جامعه برگزار می‌شود.

ترویج اخلاق قرآنی؛ مهم‌ترین هدف طرح دورهمی قرآنی

علی گلدوست، مسئول دارالقرآن سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از اجرای طرح دورهمی قرآنی در کرج خبر داد و اظهار کرد: دورهمی قرآنی یک نشست کاملاً دوستانه و رفاقتی است که با محوریت قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: این نشست اعضا محور است و بدون حضور استاد برگزار می‌شود و در واقع برپایه مشارکت فعال اعضا اداره می‌شود.
مسئول دارالقرآن سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش داریم تا شرایطی را ایجاد کنیم که قرآن و آموزه‌های دینی ‌بین اعضا و به تبع آن در جامعه ترویج شود چون قرآن‌خوانی و قرآن‌آموزی صرف هیچگاه مورد توجه دین اسلام نبوده است و در کنار آموختن قرآن باید آموزه‌های این کتاب الهی را نیز در جامعه کاربردی کنیم.
گلدوست ترویج اخلاق قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری این دورهمی اظهار کرد و افزود: تربیت و ایجاد خصوصیات فردی بر مبنای معیارهایی که قرآن برای انسان در نظر گرفته است از دیگر مباحثی است که در این دورهمی مطرح می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه صرف حفظ قرآن یا برخوداری از صوت و لحن زیبا از ما یک فرد قرآنی نمی‌سازد، گفت: اگر می‌خواهیم به معنای واقعی با قرآن انس بگیریم باید چه در ظاهر و چه در باطن قرآنی شویم و اخلاق قرآنی را در خود ایجاد کنیم.
مسئول دارالقرآن سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج بیان کرد: البته در این دورهمی به مباحث روخوانی، روانخوانی قرآن هم توجه می شود چرا که به فرموده مقام معظم رهبری صوت و لحن دلنشین مقدمه نفوذ مفاهیم قرآنی بر دلهاست. پس اگر بتوانیم از این راه جوانان را به سمت قرآن جذب کنیم قطعا در مسیر ترویج مفاهیم قرآنی نیز گام برداشته‌ایم.
گلدوست همچنین از بهره‌مندی ظرفیت اعضا در جهت رفع مشکلات مردم سخن به میان آورد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده اعضای این دورهمی به صورت ماهانه به مناطق محروم کرج سرکشی و به تبع توانایی و امکاناتی که دارند، مشکلات مردم را رفع می‌کنند.
وی در پایان با بیان اینکه دورهمی قرآنی روزهای یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشا و با حضور اصحاب قرآنی شهر کرج در دارالقرآن سپاه ناحیه امام حسین(ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم شاهد حضور پررنگ شهروندان در این دورهمی باشیم.
انتهای پیام

captcha